dinsdag, september 24, 2013

Humor van mijn zusje

Zaterdagochtend gingen we even op “jatz”.

De planning om naar Gulpen te gaan werd omgegooid in bestemming Vaals.

Echt shoppen voor kleren was niet de bedoeling. Zusje moest cadeautjes halen voor een feestje.

Als een stel kippen zonder kop liepen we de drukke straat in Vaals door. Op het eind uitkomend bij de bloemenzaak.

In mijn gedachte een hele duffe bloemenzaak. Zag vooraan altijd nep-bloemen staan en het zag er altijd rommelig uit. Ben er nooit naar binnen gegaan.

Nu met zusje dus wel. En ik geef toe: erg leuke dingen had de meneer van de bloemenzaak te koop. Sommige leuke dingen wel buiten mijn budget. Want een pink-kussentje voor op de bank gaat mij net iets te ver. (Zusje had deze in het paars ontdekt: zie foto)

Maar in tegenstelling van dure dingen had hij ook leuke dingen voor aantrekkelijke prijzen.

Helaas hadden we de kinderwagen niet bij en moest onze keuze beperkt blijven.

Bij betaling complimenteerde zusje de meneer met de leuke winkel die hij heeft maar zei ook: “Ja want mijn zus beweerde dat dit zo’n duffe zaak was!”

Met een scheef oog keek de meneer mij aan. Ik kon niet meer dan mijn “ja-dat-dacht-ik-altijd-schaam-blik” geven.

Ik verontschuldigde me nog met de opmerking dat ik het wel heel lang geleden was dat ik langs de zaak gelopen was.

Buiten sprak ik zusje aan over haar opmerking. Ze lag helemaal in een deuk. “Je had die kop van jou moeten zien!”  “Mijn dag kan niet meer stuk… alleen al om jou gezicht zo te zien!”

Als “straf” liet ik haar alle zware boodschappen dragen en maakte ik haar nog een leuke vis afhandig.

Gisteren liep ik met mijn sugoraat Zus weer langs zo’n nep-bloemenzaak. Dit keer in Valkenburg. Zij beloofde me niets te zeggen mochten we ooit in de zaak belanden om iets te kopen.

 

 

Free Image Hosting at www.ImageShack.us