dinsdag, augustus 27, 2013

Daar doen we het voor

Na wederom een drukke dag op het werk vervolg ik mijn weg door de heuvels. Van Heerlen ga ik in Mechelen de dieren verzorgen. Poes Molly mag nu van mij overdag buiten vertoeven. Hond joyke moet helaas wachten tot dat ik thuis ben om een plasje te toen. De paardjes staan rustig in de wei te grazen. Die komen na ons adelante-avontuur weer aan de beurt. 


Alles wijkt voor mijn kleine vriendje. Dag 2 van de 25 zit er bijna op. En Jorrith heeft gemengde gevoelens. Op zich vindt hij het wel leuk, maar hij heeft ook momenten dat hij naar huis wilt. 
Gisteren was dat moment op het moment dat ik naar huis ging. Zijn ogen werden rood en vulde zich met tranen. Zijn verstand wist heel goed dat mee naar huis gaan geen optie was.

Nog 23 dagen doorzetten. Het wordt onderbroken door weekend verlof. Van vrijdagsmiddags tot zondagavond mag hij thuis of bij zijn vader doorbrengen. 
In deze weken bij Adelante hopen we dat hij meer over zijn ziekte leert en zijn ziekte nog beter accepteert.
Tuurlijk is het voor een 10 jarige niet leuk om diabeet te zijn. Dat besef ik maar al te goed. Maar weet ook dat er ergere dingen zijn. 
Gelukkig hebben we in Nederland de mogelijkheid voor goede hulp en zeer goede hulpmiddelen. Zo mag hij toch bijna alles eten.

Vorige week is hij daar op school begonnen zodat de start gisteren niet te veel zou zijn. Want slapen, deelnemen aan de diabetisch-groep en school in één keer vonden de geleerden een beetje veel van het goede.
 En nu gaan we hopen dat zijn HBA1C drastisch gaat zakken naar een acceptabele waarden. Daar doen we het ook voor.
Eigenlijk voor zijn gehele gezondheid. 

Daarom rij ik iedere dag via Partij, Gulpen, Ingber, Scheulder, Yzeren, Sibbe, Vilt en Berg en Terblijt naar Houtem-St.Gerlach. 
Deze toeristische route geeft mij een rustmomentje. Of wel... Ik doe een poging mijn gedachten tot rust te krijgen. Want er gebeurd zoveel om mij heen dat het een groot ping-pong-festijn in mijn hoofd is.
Soms snak je dan even naar twee armen om je heen en iemand die zegt: het komt goed!

 Wordt vervolgd..

Free Image Hosting at www.ImageShack.us