donderdag, augustus 08, 2013

Sex

Sex is natural - sex is good

Not everybody does it
But everybody should
Sex is natural - sex is fun
Sex is best when it's....one on one
One on one

(George Michael – I want your sex)


Het is inderdaad heel natuurlijk. Maar er hangt nog altijd een kleine taboe over er openlijk over te praten. Nog altijd word je soms raar aangekeken als je openlijk over seks praat.

Met een 10 jarige in huis die grote ogen en oren krijgt als hij het woord hoort vallen, is het wel zo belangrijk om voorlichting te geven. Dus had ik laatst het boek van mijn collega’s mogen lenen. Helaas gaf dat geen succes. Mijn 10 jarige hield zijn oren dicht bij de aankondiging om hem een en ander te vertellen over seks. Is het moment toch te vroeg??


Zelfs nu hij dingen ziet en hoort  (niet bij mij overigens) krijg ik hem niet overgehaald naar mijn verhaal te luisteren. Daar gaat mijn pedagogisch-verantwoorde-voorlichting.

Zelf kan ik me niet herinneren dat mijn ouders ervoor zijn gaan zitten om ons het “bloemetjes en bij’tjes-verhaal” uit te leggen. In mijn herinnering heb ik dat via school en vriendinnen gehoord.

Misschien is dat de manier. Want als we eerlijk zijn: Je kan over seks praten en seks uitvoeren maar niemand wilt horen hoe zijn/haar ouders over seks praten laat staan een beeld krijgen van hoe zijn/haar ouders de liefde bedrijven.

 

Free Image Hosting at www.ImageShack.us