maandag, september 08, 2008

Meisje met negen pruiken



Zo heet het eerste boek van de Nederlandse schrijfster Sophie van der Stap.
Nu ben ik absoluut niet zo’n boekenwurm, maar toen mamma mij dit boek gaf om door te geven aan Lonne dacht ik: Deze neem ik mee op vakantie. In 3 weken heb ik het vol bewondering uitgelezen. (het is geen dik boek maar ik lees gewoon langzaam)
Terwijl ik in mijn hoofd nog nageniet van het eerste boek, bestel ik online deel 2. Een boek over een meisje met kanker… kan je daarover nagenieten, vraag ik me nu af? Ja! Gelukkig is het voor Sophie allemaal goed afgelopen en misschien zei ik het fout: ik bewonder de manier van schrijven en het verhaal zoals zij het gedaan heeft.
Ondertussen vertel ik andere over ‘het meisje met de negen pruiken’ en ontdek ik hoeveel mensen die ik ken kanker hebben. Ik kan alleen hopen dat zij er ook zo uit komen als Sophie en het zo oppakken als haar door te willen leven en te genieten van het leven. Het lezen van de boeken geeft weer een bewustwordingsmoment: GENIET en LEEF!

Free Image Hosting at www.ImageShack.us