donderdag, augustus 17, 2006

"Mamma Mamma..... Wat ruik ik?"

Peuterpraat. Daar zitten we nu helemaal in. Onze kletsmajoor die vertelt het je wel…. Lachwekkende- en momenten van schaamte wisselen zich af.
Ik ben al maanden van plan een schriftje te maken om het allemaal op te schrijven. Aangezien dat niets wordt, meld ik het maar op mijn blogje. Kunnen jullie ook meegenieten.

Gisteren rook het erg vreemd in huis. Of het door het weer kwam of door de hond… ik weet het niet. Dus voor even een ander geurtje in huis te creëren stak ik een wierookje aan en ben omgelopen naar de buren omdat Lisette en Clootje op bezoek waren.
Komt Jorrith de keuken in gelopen: “Mamma mamma, ik ruik daar iets.” Dus vraag ik hem wat ie dan ruikt. Antwoordt hij: “ik ruik iets ernstigs”.

Maar in de middag was hij met oma Marlies nog even op kraamvisite gegaan in het Gaiapark. Schijnt dat daar pasgeleden een gorilla-aapje is geboren.
Beiden staan bij het aapje te kijken. Naast hun vertelt een opa aan zijn kleinkind dat het heel normaal is dat kleine aapjes bij de mamma aan de tepel drinken. Alle baby’tjes doen dat.
Jorrith vertelt aan oma dat hij weet waar baby’s vandaan komen. “O ja?”, vraagt oma. “Ja” zegt hij met een betweterige toon: “Die groeien tussen de billen”.

Oma Marlies was nogal geshockt van dit antwoord. We hebben geen idee hoe en waar mijn kleine man dit opgevangen heeft.
Niet van ons in ieder geval.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us