dinsdag, februari 26, 2008

Eén week verder

Zo dan. We zijn inmiddels een weekje verder en proberen zo goed mogelijk ons leventje weer op te pakken. De school is ingelicht en de juf weet hoe ze Jorrith moet 'bijbolussen". Zijn glucosemeter geeft wel wat schommelde suikers aan,maar in overleg met de diabeetverpleegkundige begint de basaal(soort basisstand) vorm te krijgen.
Met ons gaat het in ups en downs. Na 2 dagen in shock moest de 3e en 4e dag gehandeld en veel geregeld worden. De rest van de week had ik emotioneele en boze buien. Niet naar Jorrith toe, maar naar alles erom heen. Mijn kleine kereltje is veranderd in een klein wolfje; het eten gaat stukken beter. Hij eet dingen die hij van te voren nooit at. Ook van de stemmingswisselingen heb ik al mogen genieten. Hij heeft nu van die buien dat ik hem soms wel achter het behang zou willen plakken. Wat dat betreft was ik altijd best een verwende mamma. Op de foto is te zien hoe het eruit ziet. Op zijn rug een klein zakje met daarin het pompje. Daaraan een slangetje wat naar zijn bil toe gaat. Het pompje geeft constant insuline af. Bij Jorrith is dat nog heel minimaal. Bij ieder ding wat hij in zijn mond stopt, moet gekeken worden of er koolydraten inzitten. Via het pompje bolus je dan bij. (zorgen voor meer insuline in het lichaam)
Het zal nog even duren voordat alles gewoon is. We komen er wel.
Zoals jullie kunnen zien: Jorrith kan nog steeds lachen.
(tot nu toe doet hij het heel goed alsof het al helemaal bij hem hoort)

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hoi Esther,

Wat een gedoe allemaal, he..... Ik leef toch echt met je mee, moet ik zeggen. Maar jullie komen er wel. En inderdaad die stemmingswisselingen.. maar als hij dalik eens goed ingesteld is dan komt dat ook wel weer goed!!!!!!! Ik zag dat hij aan de achterzijde zijn infuus heeft zitten, he?Hoop dat Jorrith er beetje mee om kan gaan.

Heel veel sterkte en tot gauw...

groetjes Claudia

26 februari, 2008 08:40  
Blogger Just Me & Myself said...

Lieverd,

Je mag met alle liefde van de wereld tegen mij schelden, vloeken en tieren ik begrijp dat wel... Zou ik namelijk ook hebben!!

We zouden het allemaal liever zelf hebben dan die kleine man van jou...

If you need me, I'm just a phone call away... Dikke kus

27 februari, 2008 01:13  
Anonymous Anoniem said...

He Maasje, klote allemaal wat je kereltje overkomt. Gelukki gkan die3 nog wel lachen. Dat heeft die in ieder geval niet van een vreemde..

28 februari, 2008 14:08  
Anonymous Anoniem said...

Hey Lieffie,

Ik heb het je al vaker gezegd... Zeg het nog een keer.

Jouw zoon is de grootste HELD die ik ooit heb gezien. Hij is heel wijs. Dat hij hier met een missie is das meer dan duidelijk.
Ik zal hem dan ook ten alle tijden helpen waar nodig... Mannetjes als deze zijn zeldzaam
Kuss Lonne

28 februari, 2008 23:57  
Blogger JeWeA said...

Hey, succes met de kleine man!
En voor jullie natuurlijk...

01 maart, 2008 15:46  

Een reactie posten

<< Home

Free Image Hosting at www.ImageShack.us