vrijdag, februari 08, 2008

Na 5 dagen feest… nu de 6e dag….

…. Feest. Vandaag wordt Lonne vandaag 3 x 11 jaar.

Dinsdag was de laatste carnavalsdag. Op het marktpleintje in Mechelen stond net als vorig jaar de feesttent op.
Voor mij de 1e keer om dit feestje mee te maken en ik moet zeggen: zelfs op de spa rood heb ik me goed geamuseerd.
Er was een leuk programma. Zo trad buurmeisje Naomi op met de dansgroep en waren er nog meer diverse optredens.
Om 19.00 was het einde inzicht. Zeker wat betreft de kindercarnaval.
Vol emotie moest het jeugd-prinsentrio alles inleveren. D.w.z. de kappen, scepters en capes terug afgeven.
Alle 3 mochten ze iedereen bedanken. Demi deed dit op een geweldig korte Demi-manier.



Nadat het groepje Hilleshagenaren als laatste de tent uit werden geveegd, zijn we “bij Johnny” (café de Paardestal) even wezen “nasnotteren” en gaan bijkomen van alle emoties.
Buurvrouw Linda bracht me een pilsje met een Flugel erin. Even begon ik rond te fladderen.
11 uur viel mijn kleine man in mijn armen in slaap. Manlief had behoorlijk wat biertjes gedronken en de straatcarnaval buiten eindigde met een knock-out gevallen meisje.
Tijd om te gaan slapen.
Dat een uur voor mijn verjaardag.

Woensdagochtend werd ik wakker door het 6e smsje in mijn mobieltje.
Jippie er zijn nog mensen die aan me denken.
Snel naar beneden en beginnen met puinruimen en schoonmaken.
Om half 2 was ik bijna klaar toen sl-vriendje Bester belde met de vraag of ik eventjes op SL wilde inloggen. Stonden daar een 6 tal (Belgische) vrienden me op te wachten om mij te feliciteren. (verder verslag daarvan op de SL weblog)

Snel naar de Makro haring halen. Wat denk je??? Om half 3 totaal uitverkocht wat haring betreft… Met wat POTJES Ouwehands haring als noodoplossing maar richting huis.
Ondertussen mamma gebeld en gevraagd wat te doen. Pappa bellen. Mijn pappa is echt een engel. Hij is voor mij naar Jaap de Volendammer gereden om nog meer braadharing, maatjes en haringen te kopen.

Tussen het klaarmaken kijken ik eventjes mijn hyves-pagina na: 6 bladzijdes vol met felicitatie krabbels. WAUW… 18.00 komt het eerste bezoek aan. Gelukkig was alles op tijd af.
Haringen had ik meer dan genoeg. (die eten we de komende weken nog wel)
Bij alle felicitaties, kusjes en knuffels kreeg ik cadeautjes. De badschuim, geurtjes en kaarsen hadden dit jaar plaats gemaakt voor o.a. flessen drank. Alle 3 mijn favorieten drankjes mocht ik in flesvorm in ontvangst nemen: Bessen, Bailey en Dropshot.
De halve fles Dropshot die de carnaval overleeft had, werd nu meester gemaakt door mamma, clootje en mij.

De meeste toch moe van de carnaval gingen op tijd naar huis zodat eens op tijd naar bed gegaan kon worden.
Donderdag was voor mij weer een dag waarop ik weer in mijn normale ritme mocht springen.
Mijn bureau bij Weller was versiert met Wellervlaggetjes en mijn collega’s waren helemaal in de veronderstelling dat hun feestbeest 24 jaar was geworden.
Zoals Hetty in de comment (van een eerder geschreven stukje) schreef zo voel ik me nu: een “jong blumsche”


Iedereen die mij gesmst, gebeld, gekrabbelt en/of gemaild heeft: Bedankt voor alle mooie en lieve felicitaties.
(voor iemand die hier heel slordig in is (ik denk er wel aan maar vergeet vaak te reageren) waardeer ik en geniet ik van alle berichtjes)

Free Image Hosting at www.ImageShack.us