maandag, oktober 02, 2006

Vreemd gegaan


Het paardrij-weekendje in Renesse is ook alweer voorbij.

Paardenkamp in Renesse aan zee.
Met 6 vrouwen en 7 paarden heerlijk uitgewaaid aan zee.
We hadden 4 friezen bij ons.
De super grote en brave Jelte en Jatze
De knapste paarden van Zuid limburg: Anton en Metske
De Liefste haflinger van Hilleshagen: Jillie
De meest nieuwsgierige welsh-cop van Voerendaal: Flint
Het beste paard van stal:Het oud-endurance paard Prince.

Ik moet er wel bijzeggen dat de hele caravaan onder leiding van Jeroen een perfecte heen en terugreis heeft gehad. Natuurlijk onder supervisie van Piet.


Al bij al hebben we zo’n 10 uur in het zadel gezeten.
Het weer was schitterend. We hebben zelfs 2 dagen in een shirt kunnen rijden. Langs het strand natuurlijk. En ook door de duinen.
Ik had Jillie meegenomen. Jillie is fijn rustig op het strand en dat is wel handig gezien in ons groepje dames waren (o.a. Mamma) die niet hard wilden galopperen.
Maar helaas: Mamma heeft veel bij moeten leren: Haar paard Prince had er vreselijk veel zin in. Als oud-endurance paard wil hij gewoon lekker rennen over het zand.
En ik heb gezien dat mijn moeder beslist endurance kwaliteiten heeft. Zij moedigt haar paard non stop aan.(al dan niet af en toe met een paniekerige stem)
Natuurlijk heb ik ook weer foto’s gemaakt. Dan is het ook wel heel handig als je paard rustig is. Ook als je tussendoor nog moet telefoneren.(telefoontjes voor mijn zusje dan)

Donderdag zijn we eerst over het strand gereden en daarna door de duinen terug.
’s Avonds lekker kibbelingen gaan eten bij Bram’s vistentje, midden in Renesse.

Vrijdag ging de rit wederom over het strand. Daar was het zo genieten dat we besloten tot aan de Brouwersdam door te rijden (Daar houdt het strand op) en daar om te keren. Zodat we lang van het strand en de zee konden genieten.
Ik kan niet beschrijven hoe mooi dat het was.
’s Avonds maakte ik samen met Ilona en Anne een lekkere (lichte) maaltijd klaar: Een bordje met verschillende soorten vis met sla vooraf en als hoofdgerecht: scampies met stokbrood en kruidenboter en wederom sla. Lekker wijntje erbij en we voelde ons super verwend.

Vrijdagavond laat kwam mijn kleine man aan. Hij was met mijn nicht en haar gezin meereden.

Zaterdag hebben we ’s middags een flinke rit gemaakt. Met mamma voorop begonnen we het eerste anderhalf uur over gladde klinkers te stappen. Iets wat ik minder vond. Ja ja… ik moet ook het min-puntje vermelden. Tuurlijk heb ik hierover een beetje zitten knotteren. Arme Jillie is zeker 6 x uitgegleden.
Dat stappen was allemaal voor door een mooie duin te rijden. Gelukkig ook in stap, want anders waren we er binnen 10 minuten doorheen gereden.(wat weer zonde zou zijn na zo'n lang stap-traject)
Na die duinen kom je uit op een hoge duin-top en kijk je uit over een verlaten strand met een azuurblauwe zee.
Heel stijl omlaag klauterde we het strand op en reden we zo’n 10 km over het strand terug richting manege.
Onderweg met een kleine pauze bij de strandtent. Hier stond Luc ( de baas van mijn zusje) ons op te wachten en kregen we een koel drankje.
Het was intussen bloedheet.


’s Avonds zijn we aan het strand gaan eten. Vanuit de Kees'strandtent heb je uitzicht over Neeltje Jans.
Terwijl de halve maan over de zee scheen, genoten wij van een heerlijke (vis) maaltijd.
Moe en voldaan hebben we het geen 0.00 uur meer zien worden.

De zondag brak aan.
7.00 uur uit de veren en om 8.45 zaten alle dames op het paard. Bijna alle dames, want mamma was zo lief en offerde zich op om op Jorrith te passen.

En ik zal het maar eerlijk vertellen: ik ben vreemd gegaan.
Hij is 1.80 m, heeft zwart lang haar, de mooiste ogen die ik ooit gezien heb.
Ik mocht bovenop hem zitten.
Samen met Jatze heb ik de laatste rit gemaakt.
(Gelukkig hadden we een opstapje bij ons (Anders komt Ans niet op haar paard))
Na 13 jaar lang alleen maar op Haflingers gereden te hebben, was het effe vreemd om op zo'n groot kaliber te zitten en te rijden
Het was een hele belevenis.

Na deze speciale rit hebben we gezellig nog wat gegeten en was het daarna tijd om alles in te pakken en de paarden op transport te zetten.
Samen met Ilona heb ik nog wat vis voor thuis opgehaald en zijn ook wij richting Limburg vertrokken

Helaas helaas... ik had een mooie slideshow gemaakt. Maar door een server'error komt ie er maar niet op. Nog eventjes geduld dus.

Klik hier voor de foto's

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

wat een fanastische verhaal...
kun je je aanmelden bij deze club?

04 oktober, 2006 10:45  
Anonymous Anoniem said...

He, Waarom heb ik geen wijn gekregen? Ben ik toch zeker 15 keer langs wezen wandelen.

05 oktober, 2006 01:00  
Anonymous Anoniem said...

Ohhh Was jij dat? Telkens als we jou zagen aankomen, gingen we snel achter de bank liggen.
Goh... wat jammer nou eh!?

05 oktober, 2006 04:38  
Anonymous Anoniem said...

Ik dacht dat jij zo aardig was altijd. Tegendeel blijkt dus waar te zijn.

06 oktober, 2006 06:37  
Anonymous Anoniem said...

als je die wijn zo graag wilt hebben waarom kom je dan 15 x langslopen en niet naar binnen.
ben nu wel klaar met die wijn. We hebben ze trouwens lekker allemaal zelf opgedronken....

06 oktober, 2006 06:57  
Anonymous Anoniem said...

he die Esther,
zo wil ik ook wel eens vreemdgaan...

Als het weer mooi weer is, neem ik het aanbod van je man maar aan...

Liefs
HC

06 oktober, 2006 07:33  
Blogger Jewel said...

Doe jij voor mijn man een strak truitje aan, HC?? hahaha
Als je goed oefend, kan je volgend jaar mee met de dames.
Drink je een wijntje?

07 oktober, 2006 12:58  
Anonymous Anoniem said...

Je kent me toch !!
VOor mannen doe ik altijd strakke truitjes aan...als het wat opbrengt!!!

Enne: ik ga volgend jaar mee, mag het ook wiskey-cola zijn??

HC

10 oktober, 2006 03:04  

Een reactie posten

<< Home

Free Image Hosting at www.ImageShack.us