dinsdag, oktober 17, 2006

Helemaal Top!


Voel me helemaal top!

Mijn eerste werkdagje zit er al weer op en ik voel me super.
Zo’n gevoel van: Ik kan de hele wereld aan….
Zoals ik al schreef: Ik heb een heerlijke week gehad. Een aanrader voor iedereen. Althans: voor iedereen die eens een rustpauze nodig heeft (kan gebruiken) en er natuurlijk voor open staat zijn lichaam te reinigen.

Het was de 2e keer dat ik in villa Bel Air mocht verblijven. Het huis is prachtig. Het heeft zoveel sfeer. Sprookjesachtig maar ook spookachtig. De eerste nacht kwam ik zelfs een gedaante tegen. Maar das een ander verhaal.
Ja wat moet ik er allemaal van vertellen???? Ik heb er een heel goed gevoel aan over gehouden. (Terwijl ik van te voren nog “mixed feelings” had) Ik voel me super schoon en een stuk lichter. Zoals ik al eerder schreef: ik heb de motivatie gevonden. En ik doe het helemaal voor mezelf en voor niemand anders.
Spiritueel gezien heb ik deze week ook een heleboel mooie inzichten mogen ontvangen. Ik heb er dit jaar al een aantal gekregen. Dat zorgt er natuurlijk ook voor dat ik me goed voel. Maar goed…. ook met deze wartaal zal ik jullie niet lastig vallen.

De foto’s vertellen weer veel. Kijk maar.

http://img434.imageshack.us/slideshow/player.php?id=img434/7124/116102642806l.smil

De hele week zijn we lekker verwend geworden. We??? Ja de 3 E’s: Esmée, Ellie en ikke.
Kreeg vandaag vaker de vraag gesteld: Wat doe je dan zo’n hele dag. Nou ik zal het in het kort even beschrijven:
7.30 Gewekt met een kopje thee werd er een pakking op je rug gelegd.
8.15 Naar beneden en dan gelijk bitterzout drinken. (het meest onprettige van de kuur(voor mij dan)) daarna een rondje door de tuin wandelen en wat yogaoefeningen doen.
9.00 Ontbijten: een glas fruitsap. Vergezeld met een kopje kruidenthee en water.
9.30 Verzorgen/aankleden of naar de massagetafel of gewoon effen lekker aantuttelen, wat knutselen, lezen, relaxen, wandelen enz enz.
12.30-13.00 Lunch: Een glas fruit of groentesap.
13.30-13.45 De tuin in (we konden ook in bed gaan liggen) voor een 2e pakking. Gezien het mooi weer was, gingen we lekker in het zonnetje liggen. Boekje erbij, oordopjes in voor wat muziek.
15.00 uur Klaarmaken voor wat te ondernemen. Wandelen door het bos of naar het stadje Spa. Vrijdags zijn we naar de Thermen van Spa geweest. Lekker gezwommen en wat sauna’s genomen.
18.00-19.00 (lag eraan hoe laat we terug waren) was het “diner-time”: wederom een lekker sapje. Vrijdagavond werd dat vervangen door een bordje fruit.
De avonden waren gevarieerd: 2 avonden hebben we een spel gedaan. Eén avond heb ik een voetmassage gekregen en die andere avonden creatief bezig geweest.

Natuurlijk was er ook tijd voor jezelf. Samen met m'n mp3-spelertje zat ik in de tuin op een bankje te genieten. De stem van Jack Poels en de muziek van Rowwen Heze klinkt dan NOG mooier kan ik jullie vertellen. Of 's morgens toen ik al heel vroeg wakker was en het buiten licht begon te worden. In bed met muziek in m'n oren keek ik naar buiten; zag hoe een eekhoorntje van boom tot boom sprong. Die combinatie.....
Ik word te sentimenteel.... Dat hoort erbij... als je lichaam en geest gereinigd zijn.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us