vrijdag, oktober 20, 2006

Friesland




Volgende week is het jaarlijkse uitje van de Rekenkamer-mensen. Vorig jaar lag de organisatie in onze handen. Dit jaar worden we verwacht in het mooie Friesland. Althans; Ik ga ervan uit dat het daar mooi is.
Vroeger (lees: 13-14 jaar geleden) ben ik daar wel eens samen met mijn zusje Ilona geweest als we daar Rowwen Hèze-concerten bezochten. We “pikten” dan stiekem de BMW van mam (die reed sneller en comfortabeler dan ons fordje) en reden dan “even” op en af Friesland. (Oeps… Ach mamma leest deze blog toch niet)
Enfin…heel veel van Friesland zagen we toen niet. Daarbij waren we toen met andere dingen bezig.
Vorig jaar heb ik samen met Hans en Heleen de rekenkamer gedaan op een ééndaagse menwedstrijd in Gaasterland. We hebben toen ontzettend gelachen. Ook toen heb ik niet heel veel gezien.
Het beetje Friesland wat ik heb mogen proeven, zat in een zakje en een doosje: Van Joute en Jellie kreeg ik vorig jaar in America een overheerlijk "Fryske Sûkerbole”. Dat was smullen.

Volgende week ga ik samen met manlief een weekend. Eerst was het idee om met de caravan te gaan. Om diverse redenen doen we dat toch maar niet.
Lang leve internet: Esje ging met goeie moed bellen voor een logeeradresje in de buurt van Bolsward. Bêd en Brochje noemen ze dat in het fries.
Goeie moed werd al snel zweetprobleem: Beslist 5 – 6 adressen die me bevielen en ik belde, waren bezet, zaten vol en/of hadden al winterseizoen. Oeps en nu… nog even verder zoeken.
Gelukkig er was nog een huisje die een kamertje overhad. Jammer genoeg niet met een bedstee.(lijkt me zo leuk om daar eens in te slapen). Maar het dametje die ik aan de lijn had, vertelde vol enthousiasme over een leuke kamer. Het maakt allemaal niet uit, als we maar kunnen slapen.
Gelukkig dat is dan geregeld.
Friesland: Here we come!

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Leuke foto's.
Wat een knap zoontje!

24 oktober, 2006 06:20  

Een reactie posten

<< Home

Free Image Hosting at www.ImageShack.us