zondag, november 06, 2005

In de ban van het boek

Tis weer een drukke week geweest. Maar gelukkig kwam daar een lekker weekend achteraan.
Alhoewel ik weer eens weekendweduwe was, is het weekend om gevlogen.

Het begon vrijdag. Met Clootje, Caro en Lisette naar Tilburg. Voor het optreden van Rowwen Hèze in 013. Al een hele tijd geleden had ik Peetje belooft naar haar verjaardag te komen. Zodoende dat onze paardenvrienden uit Heukelom de kaartjes hadden geregeld. In totaal waren we met 17 man.
Leuk was dat er ook wat van de "oude generatie" mee was. Sjannie, Jan en Hanneke. Vooral voor die laatste was het wel een beetje emotioneel. Joris, één van hun zonen, is 3 jaar geleden verongelukt. Joris was ook fan van Rowwen Hèze. Vandaar dat Jan en Hanneke nu eens een kijkje kwamen nemen. En ze vonden het geweldig.
Ook Lisette (de moeder van Clootje) was de eerste keer mee naar een optreden "binnen" en was weer helemaal onder de indruk.
Zelfs van het biergooien.... Want jeetje... er vloog wat bier daar in Tilburg. Niet verwacht. Zelf voelde ik de wijn behoorlijk m'n knieën inzakken. Volgende keer toch maar wat beter eten van te voren. Voor wie het fotoverslag wilt zien, klik hier

Zaterdag gewoon een lekker dag gehad. Voor Peetje ben ik de Limburgse vlag gaan halen en heb daarna gezellig met m'n zusje boodschapjes gedaan.
De zaterdagavond, nadat pappa en mamma weg waren, lekker de tv aan en ..... gestreken. Zelfs de zondagochtend heb ik daar nog een paar uur aan besteed. Terwijl mijn kleine man in ons bed naar Bob de Bouwer lag te kijken.

12 uur kwam Clootje me halen om naar Hank te gaan. Gezien ik hier best tegenop zag, heb ik een supermiddag gehad. Goed geregeld door Peetje. Hapje en een drankje. De film gekeken van de overhandiging van het boek. Leuk met mensen gekletst die ik wel eens gezien heb, maar niet of weinig mee gesproken heb of alleen maar van gehoord had. Gezichten bij namen gekregen. Jorrith amuseerde zich met Timo(of meer met z'n autootje?)
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Bij het huiswaarts keren was het zover: Waar ik vrijdag al heel nieuwsgierig naar was geworden, wat we maanden geleden ingestuurd hadden en nu weken op hebben moeten wachten, werd werkelijkheid: Het boek.
In de auto natuurlijk direct bladeren en lezen. Clootje reed en ik las voor. Zelfs toen we onderweg stopte nam Clootje het boek mee naar binnen om zelf even te bladeren. In de auto weer verder lezen. Ze heeft me al eens verteld dat haar oriëntatie niet zo geweldig is. Ikke die helemaal onder de indruk was, lette niet goed op. Met als gevolg dat we na een half uur gezellig langs de Efteling kwamen.... O jeeeee echt niet goed.... gelukkig konden we er hard om lachen. Jorrith vond het Efteling hotel wel mooi met al die lampjes.

Moe maar voldaan duik ik het bed in.

11 Comments:

Blogger Just Me & Myself said...

T was echt een heerlijk weekend zeg dat wel!! Enne effe for the record: toen Clootje opeens wel wist dat ze richting Eindhoven moest en niet richting Tilburg, zei Esther nee Cloot!! We moeten naar Tilburg... Maar ja Esther wist niet dat we al bij de McDonalds in Tilburg zaten.... Zo erg in de ban van het boek!! En toen? Waren we echt de weg kwijt hahaha!!! Voordeel was dat we veel van het boek aan elkaar hebben kunnen voorlezen LOL!!

Dus Peetje, goed gedaan het is een toppertje!!

07 november, 2005 03:38  
Anonymous Anoniem said...

Hé Esther,

Tja, het boek. Ik heb het toevallig vandaag gehoord van Liesbeth Steenbekkers (uit Alem). Die heeft het boek ook gekocht. Ik mag 'm gelukkig lenen. Blijkt trouwens wel weer dat ik niet zo'n "groupie" ben (in de goeie zin van het woord), want ik wist van niks. Maar goed, zaterdag ga ik mee met Liesbeth (en anderen uit Alem en Rossum) naar America. Ben jij er ook? Zoeken we elkaar op?

Groetjes Astrid

07 november, 2005 08:18  
Anonymous Anoniem said...

Hu boek, welk boek wat voor boek? En waar kan je dat kopen?

07 november, 2005 10:15  
Anonymous Anoniem said...

Het grote sprookjesboek. De 12e Harry Potter.

07 november, 2005 14:13  
Anonymous Anoniem said...

als je niets zinnigs te schrijven hebt doe het dan niet hier

08 november, 2005 00:40  
Anonymous Anoniem said...

Hoi Esther ,
Het was zeker gezellig afgelopen weekend , er komt weer z'on weekend aan waar ik veel zin in heb en tja het boek is zeker een topper.
Groetjes en tot gauw ,
Monique

08 november, 2005 01:07  
Anonymous Anoniem said...

Ik stel een normale vraag over wat voor boek, is dat zo gek dan? Ik vind de reacties die daar dan opkomen erg gek

08 november, 2005 06:07  
Anonymous Anoniem said...

IK WIL OOK HET BOEK LEZEN.....
ben zeer nieuwsgierig. Es neem t morgen mee als je komt eten.
liefs lonne

09 november, 2005 01:56  
Anonymous Anoniem said...

Hallo Lonne, kan jij lekker koken? Dan kom ik ook bij jou eten als Esther komt, dan kunnen we het samen lezen.

09 november, 2005 06:25  
Blogger Jewel said...

Anonymous Ik dacht dat ik je moest voorlezen. Of ga je nou met m'n zusje lezen??

09 november, 2005 10:40  
Anonymous Anoniem said...

Als dat kan wel.

10 november, 2005 02:09  

Een reactie posten

<< Home

Free Image Hosting at www.ImageShack.us