dinsdag, januari 25, 2011

Placebo

Hoofdpijn. Jorrith heeft het al maanden als ik hem moet geloven.
Het speelt ook wel een paar maanden vandaar dat we weer in een medische molen terecht zijn gekomen.
Het is niet dat ik mijn kind niet geloof dat hij hoofdpijn heeft. Ik voel dat het soms niet echt is.
Als ik ’s avonds zeg:'Jorrith het is tijd voor de pyjama aan te doen’ ‘heeft hij ineens hoofdpijn en ben ik diegene die daar niets aan doet.
’s Morgens als hij opstaat heeft hij even de tijd om rustig wakker te worden voor hij zich gaat aankleden. Als het verzorg- en aankleedtijd is dan is er ineens! de hoofdpijn weer.
Samen met de diabetesverpleegkundigen is besproken dat Jorrith dan misschien een placebotabletje krijgt. Zodat wij kunnen uitvinden of het echt is of niet.
(Natuurlijk door stijgende en dalende suikers is het heel goed mogelijk dat hij hoofdpijn heeft. Dat ligt dan aan zijn waardes op dat moment)

Enfin. Placebo klinkt erg interessant in kinderoren. Het geeft Jorrith ook een gevoel dat er wat aan zijn probleem wordt gedaan. Tot afgelopen weekend.

Op Zapp-tv is een tv-serie “Rudy het racevarken”. Een soort Duitse heimaatserie voor kids met een varkentje in de hoofdrol. Jorrith vindt het geweldig om naar te kijken. In het kort:
In de serie komt de dierenarts, op oproep van oma voor het Rudy het varkentje. Maar oma vindt de dierenarts leuk en ook de aandacht van de dierenarts. Dus oma heeft pijn aan haar rug. De dierenarts is niet dom en heeft door dat oma aandacht wil. Hij spreekt opa en de zoon over deze kwestie en vertelt aan opa en zoon dat hij oma een placebo heeft gegeven. Een neptabletje met druivensuiker erin.

Terwijl ik mijn kleren aandoe hoor ik deze scene op de tv en denk alleen maar: O NEEEE EH!!!!

Jorrith roept vanuit het bed: WAT ZEGT IE?? WAT IS PLACEBO????HEB JE DAT GEHOORD, MAMMA!?

Van de zenuwen moet ik heel hard lachen en zeg dat ik het niet helemaal gehoord heb.
Heel snel heb ik het gesprek maar afgekapt.
De medische molen draait. Morgen gaan we naar de neuroloog voor onderzoek.
Aan de alternatieve kant hebben we handvaten gekregen hoe hij met zijn concentratie kan omgaan.

Het gaat vast allemaal goed komen!

Free Image Hosting at www.ImageShack.us