zondag, januari 16, 2011

Het verhaal achter "de jongen met de gitaar"

"Es, vertel nou... Wie is nou die jongen met die gitaar?"
Hoezo nieuwsgierig Corinne! :-))
Maar beloofd is beloofd.
Het begon vorige week. Ik had al verteld nadat ik een tweet van Rowwen Hèze had gelezen ik aan een jongen met een gitaar moest denken. En dat is Taco. En Taco heeft toch wel een speciaal plekje bij mij.
Het is zo'n jongen die zijn eigen ding doet. No matter what!
Taco is onze oude buurtjongen. Hij woonde vroeger tegenover ons. Ook aan het pleintje op "d'r sjtaat" (Lees: Terwinselen/Kerkrade) Wij (Lonne, Taco en ik) waren beetje buitenbeentjes. Onze klasgenootjes woonden allemaal in de woonwijken bij elkaar. Wij waren 'van het plein'.
Zo kwam het dat we een aantal jaren met elkaar optrokken. Niet dagelijks maar regelmatig. Ik weet nog dat Taco helemaal into basketball was. En zo vertrok hij naar AmeriKa voor een jaar High School.
De bal liet hij, geloof ik, in de USA achter, hij nam in die plaats een gitaar mee terug. Wat iedereen ook zei: Taco wist wat hij wilde: Gitaar spelen!
Nadat zijn ouders het café hadden verkocht, verhuisde de familie en verloren we elkaar een beetje uit het oog.
Totdat Mary-Ann Taco ontmoette bij haar opleiding. Zij hield ons af en toe op de hoogte over het wel en wee van onze oud-buurjongen.
Ook dat verwaterde weer nadat ze beiden klaar waren met die studie. Zo'n 7-8 jaar geleden kwam ik Taco weer tegen in Heerlen. Hij vertelde me dat hij muzikant is. Ik weet nog dat ik diep onder de indruk was van mijn buurjongen!
Door de komst van Hyves en Facebook kunnen we elkaar weer in de gaten houden en zie ik waar hij mee bezig is.
Zo kwam het dat Mary Ann woensdag ontdekte dat Taco vrijdag in een kroeg in Landgraaf speelde en Ann en ik nog eens samen 'like good old days' op stap gingen.(Dat gaan we zeker dit jaar nog vaker doen, Ann!!)

De kroeg was leuk. Het publiek minder. En Taco...dat was genieten!

Volgende keer drinken we er een Guiness op!

Wil je meer weten over Taco: kijk dan op http://www.tacomusic.nl/. Lees dan ook even het gedicht: Zoals een reis!

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Heee Esje,

mooi geschreven.
Ik zie dit nou pas!
Vaker stappen? Absolutely!
Maar die Guinness mag je je alleen achterover slaan ;-)

dikke kus
Ann

22 januari, 2011 15:22  

Een reactie posten

<< Home

Free Image Hosting at www.ImageShack.us