woensdag, november 25, 2009

Hyper naar zwemdiploma B


Zaterdag was het zover: Jorrith moest afzwemmen voor het B diploma. Dit spektakel speelde zich in de middag af. We moesten om half 2 in Maastricht zijn.
Van te voren nog tijd genoeg om de was te doen en Jeroen had tijd om de stallen te mesten. Jorrith kon zich rustig voorbereiden door even tv te kijken.
Ook konden we nog even op pad om te kijken waar Jorrith op paardrijles kan.
Rond de klok van 1 uur vertrokken we met alle opa's, oma's en Carolien richtig Maastricht. In de auto merkte Jeroen op dat we nog even zijn suikers moesten prikken. Na wat geklooi kon mamma mijn tas in de kofferbak te pakken krijgen en kon Jorrith prikken.
"HI" gaf het apparaat aan. Dat wil zeggen dat zijn bloedglucose boven de 36!!!! was. Potverdomme!!! "Wat heb jij gegeten?? vraag ik op een boze-mamma-toon. (zijn suiker is normaal als deze tussen de 5 en 10 is)
Wat blijkt: onze kleine vriend heeft bij het tv kijken gesnoept van de witte chocoladeletter die hij die ochtend in zijn schoen had gevonden. Hij was bang dat oma ervan ging snoepen, was zijn excuus!

Ik kon hem wel een slag om zijn oren geven. Dit heb ik natuurlijk niet gedaan. Via zijn insulinepomp heb ik hem maar een flinke shot insuline gegeven.
Binnen een half uur zakte zijn hyper naar 26 en binnen een huur zat hij op 19.
Normaal mag hij boven de 15 niet sporten. Nu hadden we geen keus.

40 minuten werd er intensief gezwommen. Speertjes, kaarsje en kroketrollen in het water. 6 meter borstcrowl en het duiken en zwemmen onderwater. Het ging allemaal super.
Ik voelde me een trotse mamma toen ik mijn kleine man met een ballon in de ene hand en het diploma in de andere hand op het podium zag staan.
Vorig jaar september (toen hij volgehangen met kurkjes begon) kon ik niet hopen dat hij nu al B zou hebben.

Op de parkeerplaats mocht hij zijn cadeau in ontvangst nemen. Een Wii dierenspel en natuurlijk DE MP4 speler met touchscreen en MET een mega speaker.

Eind maart hopen we te mogen gaan voor het C diploma. Dan is mijn kleine man "ZWEMVEILIG".

Free Image Hosting at www.ImageShack.us