woensdag, juni 10, 2009

Acute opname afdeling

Te gek voor woorden.
Tis inmiddels 11 uur. Slapen lukt hier niet echt. Naast me ligt een oude dame te ademen aan apparatuur dat een geluid maakt als een aquarium. Naast me roggelt een opa. Halve tijd ligt hij met zijn 'sexy' benen bloot op de dekens. Het zicht op zijn luier maakt het geheel niet aantrekkelijker. Hij roept naar 'mia' maar die schijnt er niet te zijn.
In de andere hoek ligt een jonge meid in een camouflage pyama. Flanel zover ik kan zien: iets om rechtop in kapot te gaan volgens mij. Van de hitte welteverstaan. Af en toe kruisen onze blikken elkaar. Zo van: `Waar zijn we in hemelsnaam beland`. Ik geloof dat ze haar nu gaan overplaatsen. Lucky her!
Schuin tegenover me ligt een oma met de mond open te slapen. Haar armen zijn blauw. Nee ...zeg maar zwart. Bij het zien hoe ze erbij ligt, vraag ik me af: haalt ze de morgen?
Recht tegenover me spant de kroon: hij wauwelt de hele tijd. Laat votsen(=scheten) en toen ik mijn boterham at, zat hij, lachend naar mij, in zijn neus te pikken. Eet smakelijk.
Na 3 dagen vol emotie heb ik vanavond, tussen de tranen door, weer kunnen lachen. Eerst met mamma. Op een of andere manier werden we melig van de negatieve sfeer die er hing. Niet gek overigens: er zaten mensen al een dikke 3,5 uur te wachten.
Nadat ik na een kleine 3 uur hangen op een stoel in bed belandde, was ik ook niet van plan nog terug te gaan naar die stoel. Mamma moest het bed van mij bewaken. Zorgen dat ze het niet van me af zouden pakken in de tijd dat ik het plaspotje moest vullen.
Enfin.....op de zaal van de acute opname heb ik gelijk de tv aangezet. Net op tijd voor mijn favouriete serie: the ghost whisper.
Natuurlijk toverden mijn 2 mannen ook een smile bij mij te voorschijn. Heerlijk dat ik nog een kus en een knuffel kreeg, voordat ik 'Ruby goes Holland/dutch' ging kijken. De verpleging keek op toen ik lag te lachen.
Tis inmiddels kwart voor 12. Mijn infuus knelt in mij arm maar nog lig ik met een smile. Waar ben ik (op mijn 35e) toch in beland! Het lijkt hier wel een verpleegkliniek voor bejaarde, demente mensen!
Bij de sexy opa begint het bloeddrukapparaat voor de zoveelste x te joelen en ik hoor weer een vots. Ik ga nog maar ff tv kijken...tot ik erbij in slaap val...

2 Comments:

Blogger rowwen Kees said...

Heel veel beterschap.
Sterkte en groetjes, Kees en Elly.

11 juni, 2009 00:53  
Blogger Jewel said...

Dank je wel...

16 juni, 2009 00:18  

Een reactie posten

<< Home

Free Image Hosting at www.ImageShack.us