vrijdag, augustus 08, 2008

Take a Holiday in...... Renesse!

Zal ik even toelichten in een vogelvlucht.
Peter, Annette, Shirley en Joey waren in de ochtend al aangekomen
We sliepen net zoals op de wedstrijden, in de wei bij Manege Grol.
De hondjes konden hierdoor lekker rondrennen.
Maandag was het slechtweer en na een lekker relaxed ontbijt gingen de heren op pad voor een aanhanger.
Wij dames gingen shoppen in Rotterdam
Als een stelletje bijen volgde de heren ons
Helaas voor Jorrith miste we de rondvaartboot.
´s Avonds na het eten bezoeken we de kermis. Jorrith wordt weer ontzettend verwend. Rond middernacht komen we terug met een mega bal, een visspel en nog wat kleine prullaria.
Dinsdag hebben we een luierdag gehad. De hele dag rondom de vrachtwagen/caravan gelegen, gehangen en gelopen. (de heren gingen opzoek naar een internetcafé, wie is er verslaafd) ’s Avonds lekker gebbqd.
Woensdag was het warm en zijn we als eerste even een rondje over de RenesseMarkt gelopen. Daarna snel spulletjes gepakt en naar de Grevelingen.
Van Jorrith moet ik even speciaal vermelden dat hij van het luchtbed afgekukkeld is en helemaal kopje onderging.
Mamma, die met haar fototoestel in de hand stond, schrok heel erg. De rest begon zo te klappen voor Jorrith dat mijn kleine man zich een hele grote stoere vent vond. (“mamma, dat moet je wel aan iedereen vertellen eh!”)
Daarna was hij zo over zijn angst heen dat hij met zijn nieuwe plastic karretje zeewier uit het water ging scheppen. (zelf beweert hij dat hij de complimenten en opdracht van de strandwacht had gekregen)
’s Avonds zijn we op de 63e verjaardag van pappa geweest. Mamma had heerlijke soep en noedelesalade gemaakt. Pappa zorgde voor de bbq. Tot aan middernacht hebben lekker buiten gezeten.
Toch een beetje op tijd weer terug op de manege hebben we nog een potje gepokerd.
Donderdag na weer het zoveelste lekkere ontbijt.
Gaan Annet, Peter en Jeroen naar Domburg voor naar de PowerHorseCompatition te kijken. Shirley, Joey, Jorrith en ik gaan naar Neeltje Jans. De dagen zijn te kort hoewel we veel doen halen we het toch niet om alles te doen.
Als we terug op de camping zijn eten we snel een hapje en maken we ons klaar voor het strand. Ja ja…het is al avond.
Om 9 uur lopen we het strand op. Papa en mamma zijn juist van het strand af en Peter en Nancy komen we nog tegen met de kids.
De hondjes rennen als een stel gekken over het strand. Shirley en ik duiken de zee. Als je er eenmaal in ligt is het heeeeerlijk.
Op het terras van de strandtent drinken we nog wat tot dat het helemaal donker is. Rond de klok van 11 ben ik uit de douche. Jeroen is inmiddels met Peter en Annet naar de kantine. (moet toch even het gezicht laten zien)
Net binnen in de caravan begint de donder en de bliksem en het regent… (geen meters bier) lange pijpenstelen. Door dit weer gaan wij niet weg.
Het pokerspel wordt uitgepakt en we maken ons een heerlijke cocktail. Mohito´s en Caiparinha´s blijven toch wel onze favoriet.
Vrijdag gaan Peter en Jeroen al vroeg op pad om weer naar aanhangers te kijken. De rest gaat na het ontbijtje langs de winkeltjes in Renesse. Onderweg pikken we nog een terrasje.
Met een heuse (hennep) tatoeage op mijn schouder en op Shirley d’r voet komen we met lekkere kibbelingen aan op de camping waar Peter en Jeroen wachten.
Joey is nog met Jorrith zandkasteelemmertjes gaan kopen.
In de avond eten we in de strandtent “De Schaar”van Kees van de Wekke. Als afsluiting van mijn vakantie bestel ik een pannetje mosselen. Hoewel het nog niet echt het seizoen is, smaken ze goed. Op het strand waait het. Zelf geniet ik enorm van de mooie zonsondergang. Jorrith, Joey en Shirley maken een zandkasteel. Ik maak foto’s en snuif nog eens een paar keer de zeelucht op. Het geeft me weer het speciale “Zeeland-gevoel” wat ik niet goed kan uitleggen. Het is wel een heerlijk-gelukkig gevoelsmoment. Zo’n moment dat je geniet van het leven en de hele wereld aankan.
Achter de duinen nemen we een lekker Italiaans ijsje.
In de tent nemen Shirley, Joey en ik nog een cocktail tijdens een potje pokeren. Veel energie voor een pokerface op te zetten hebben we niet. Dus wordt het niet laat.
Zaterdag gaan we vroeg uit de veren. Hebben we ons laatste gezamenlijke ontbijtje. Binnen een uur zijn we klaar voor het vertrek. Terug naar de Limburgse heuvels. (waar ik mijn zusje na 10 dagen een dikke knuffel kan geven)

Fotoverslag vindt je natuurlijk via de link naar het onlinealbum

Free Image Hosting at www.ImageShack.us