woensdag, juni 27, 2007

Precies 50 jaar na de geboorte van Jack Poels


Alsof een stemmetje in me zei: "Ga nog ff naar de stal".
Nadat ik afscheid had genomen van mijn online-vrienden liet ik de hondjes nog even naar buiten. Manlief had om 11 uur nog de stal geïnspecteerd maar nog niets te zien aan de merrie. Nu werd ik als een magneet door het donker naar de stal getrokken. En jawel hoor... Daar lag die. Het langverwachte 2e veulen.
(op het moment dat ik de stal opendeed viel de nageboorte op de grond, dus echt pas geboren)
Zo hyper als ik kan doen rende ik naar binnen, "schnapte" het fototoestel en ... o nee toch maar ff Jeroen uit bed trommelen. "Veulen is er, veulen is er..."
Terug na de stal. Mamma Cloody likt haar veulen helemaal droog/schoon. Voor mij is het moeilijk aan te zien hoe het kleine ding probeert te gaan staan. Zeker na een paar keer vallen. Maar ik weet heel goed dat moedernatuur dit allemaal zelf regelt. Als ie valt kijkt Jeroen snel wat het geworden is. Op de kont heeft ie een grote witte vlek: dus toch een bonte!
King staat met merrie Tascha in de stal ernaast. Speels leunt hij met zijn voorbenen op de achterrug van zijn moeder. HELAAS ... Het was een mooi plaatje geweest.

Jeroen vist de nageboorte uit de stal, gooit wat stro in de stal erbij en vertrekt weer richting bed. Als ik het licht in de stal uit doe hoor ik een van de veulens drinken. Ik kan het niet laten om nog een blik te werpen... en ja hoor: hij drinkt al.
Mijn nachtrust kan beginnen.





Over de naam zijn we nog niet uit. Wie heeft een leuke naam??? Gooi het even in de COMMENT.
Ja... om hem nou Jack te noemen ziet Jeroen niet zitten.
Maar leuk is het natuurlijk wel: Jack Poels: die dit jaar is geridderd, uitgeroepen is als beste zanger van Nederland en dan ook nog eens je 50ste verjaardag met heel limburg vieren... Op de website (link staat in de titel) kan je vandaag of morgen de nieuwe singel gratis downloaden.
Het blijft feest daar in America.

En over Amerika gesproken. Lonne smste me: ze gingen hollywood nog bekijken en dan was de laatste dag aangebroken. NOG 1 NACHTJE SLAPEN.
Dan kan ik ze weer knuffelen.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

27 juni, 2007 03:55  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind nog steeds de naam Jack het alllllermooiste

29 juni, 2007 22:38  

Een reactie posten

<< Home

Free Image Hosting at www.ImageShack.us