vrijdag, januari 19, 2007

Toeval bestaat niet

Dingen gebeuren altijd met een reden.
Ook ben ik ervan overtuigd dat het niet voor niets gebeurd dat sommige mensen mijn levenspad kruisen.
We leren tenslotte van elkaar.
Ik krijg o.a. bevestigingen van dingen die ik onbewust wel weet, maar waar ik even aan ‘herinnerd’ moet worden.
Ook de niet leuke dingen hebben wat te zeggen. Bij mezelf ga ik dan na waarom me die dingen raken en/of pijn doen.

Nieuwe vrienden komen er ook niet voor niets, denk ik dan maar.
In SL heeft “Henny” me weer even met beiden beentjes terug in RL gezet. Doordat ik met sl-vriendin Raphaella ook buiten SL contact heb, kom je steeds meer over elkaar te weten. Blijkt dat Raph (zo noemen we haar) in haar leven ook bezig is (geweest?) met esotorie. Allemaal heel interessant.

Vorige week op mijn werk kreeg ik een telefoontje, wat helemaal niet bij mij terecht moest komen.
Natuurlijk probeerde ik mevrouw wel te helpen. Bijna een half uur (als het niet een uur was) heb ik met die huurster gepraat. De mevrouw moest vooral haar verhaal kwijt. Maar ik kreeg ook tips van lezingen, workshops en boeken die mij heel interessant lijken.
Gebeurd toch niet voor niets.

Natuurlijk heeft het geen zin om alle dingen te gaan vermelden op mijn blogje. Maar misschien is dit een handvat om bij jezelf eens na te gaan; waarom gebeurt me dit? Of waarom gaan de dingen zoals ze gaan? Het antwoord krijg je meestal vanzelf….

Dat had ik gistere toen ik bij Clootje op de koffie was. In een interessant gesprek werd opeens veel duidelijk en hadden we een gezellige leerzame middag.
(Hoe ik daar verzeild raakte lees je op
haar blogje)

Free Image Hosting at www.ImageShack.us