vrijdag, december 15, 2006

even snel...

Maandag
Een mijlpaal is in zicht.
4 jaar. Niet zo heel lang, maar in kinderjaren heeft dit toch meer te zeggen.

Jorrith gaat deze week officieel naar de kleuterschool.
Maandagochtend is hij de laatste keer naar de peuterspeelzaal geweest. Opa bracht hem voor de allerlaatste keer vanochtend en als “ont-aarde-moeder” moet ik bekennen dat ik hem deze laatste dag moet laten ophalen door een vriendin.

Maandagmiddag moeten we naar de kinderarts toe.
Mijn kleine man is het daar helemaal niet mee eens.
Vanaf zondagmiddag zoekt hij alleen maar smoesjes om niet naar de dokter te hoeven gaan. Het boekje wat we mee moeten nemen heeft hij al getracht te saboteren. Zijn badjasje die klaar ligt, vloog door het huis heen.

Samen met hem heb ik netjes de test voor de ogen geoefend en heb hem verteld dat hij niet bang hoeft te zijn en dat ik bij hem blijf.
Uit voorzorg en om hem niet nog ongeruster te maken heb ik hem niet (durven) vertelt dat hij ook een spuitje krijgt (de laatste).

Zijn wondje aan de vinger gaat hij verstoppen. Daar mag de dokter absoluut niet naar kijken. En ook zijn tanden laat hij thuis

Inmiddels is het vrijdag
We hebben het achter de rug. Mijn kereltje is heel dapper geweest. Heeft zelfs een dapperheiddiploma gekregen.

Dinsdag ging hij voor de eerste keer voor het ‘echie’ naar school.
Ook dat is allemaal heel goed gegaan.
Doordat de knutselmiddag met de Wellerklanten vroeg was afgelopen, was ik op tijd thuis.
Met veel tegenzin ben ik begonnen met het huis te versieren voor kerstmis. En als ik eenmaal creatief op dreef ben, is er geen houden meer aan. Jorrith vond het helemaal geweldig om mij te helpen.

Inmiddels heeft hij van oma Marlies een eigen kerstboom gekregen. Daarbij nog een heeeeeeeeeleboel andere oude kerstprullaria. Ennnnn De boom wordt ‘gekroond’ met de geweldige bewegende Mickey Mouse piek. Die heeft hij ook van opa en oma Kerkrade gekregen.
Foto’s volgen.

Inmiddels is het vrijdag en bereidt het Welleraccount van Heerlen-centrum zich voor op een heuse Ijsberentocht door de Peel. Startpunt is Griendtsveen. Even snel opschieten. Want we moeten nog een uurtje rijden.

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Dat zal wat worden als je over een tijdje met je tweeling naar het consultatieburo moet....

15 december, 2006 06:25  
Anonymous Anoniem said...

Of had je het over Jeroen? Hahaha

15 december, 2006 06:27  
Anonymous Anoniem said...

TWEELING??? JEROEN????

19 december, 2006 03:07  
Blogger Just Me & Myself said...

Ik snap ut nie...

28 december, 2006 02:57  

Een reactie posten

<< Home

Free Image Hosting at www.ImageShack.us