woensdag, januari 24, 2007

Geen Brand en ook geen Gulpener... We waren bij de Vrienden van Amstellive



Cool Slideshows


Met kaarten die ons uiteindelijk 5 euri hebben gekost, gingen we zondagmiddag naar Rotterdam.

In de auto alvast mee blèren met de Nederlandstalige zender 100 %.

Onderweg bij de MacDrek gestopt voor onze magen te vullen. (wat een zooi eigenlijk : ) )

Om 18.15 exact reden we het parkeerterrein bij de Ahoy op. Lekker op tijd want om 18.30 uur gingen de deuren open.

In tegenstelling tot het Robbie Williams concert (zo blijkt) hoefden we niet ieder voor zich naar binnen te rennen.

Op ons gemakje liepen we de zaal binnen. Ach ja… kijk daar: een mooi plaatsje vooraan. Heel handig voor zo’n kleine meid als ik.

Onze lichamen snakte naar iets nats. Dat wordt een biermannetje aanhouden. Tuurlijk een Amstelbiertje… Jatverd…. O ja… zo smaakt bier. Ik weet gelijk weer waarom ik dit nooit drink. Geef mij maar een Bailey of een ander zoet alcoholisch drankje! Maar helaas is dat niet voor handen.

Een blije DJ staat zich uit te sloven voor zichzelf. De muziek is leuk die hij draait. Natuurlijk aangepast op de avond die komen gaat.

Ondertussen stromen de mensen gelijkmatig Ahoy binnen. Groepjes mensen zingen mee met nieuwe en ook oude liedjes zoals : Dromen zijn bedrog en Jan klaase was trompetter…

Ondertussen kletsen we nog wat af. Vooral met Ilona heb ik de laatste tijd veel spraakwater. Over ons SL leven (ja ja ze is er ook) en over de RL dingen.

Oerend hard begint het concert rond de klok van 20.15??

Bennie Jolink, Ellen ten Damme en The Sheer zitten vooraan in het programma. Racoon Ilse de lange, IOS en de Postmen volgen. Voor WT horen we nog 2 mooie liedjes van Frank Boeijen. (als klein meisje heb ik ooit eens naast hem op het podium gestaan) Bij het liedje “Zeg me dat het niet zo is…” worden Ilona en ik zelfs een beetje emotioneel. Het slaapgebrek eist zijn tol: Als twee emotionele “kangeroe’s” (zo noemt een chatvriend dat) denken we samen even terug aan het moment van de begrafenis van onze vermoorde vriendin Daniëla. Dit liedje hebben we al die tijd niet meer gehoord. We komen tot de conclusie dat meneer Boeijen er na al die jaren erg charmant uitziet.

Het laatste liedje van WT wordt ter gehore gebracht met klanken uit de penspiano van Tren. Rowwen Hèze begint met Vechte, Valle en opstoan. We gaan helemaal uit ons dak. Zeker met de allerlaatste zinnetjes:

altied, wat ge ok dut
blief 't vertrouwe beware
vergeate, verloate, bedroage of blut
noeit mier d'n hoap laote vare
hand an de ploog, ik kreeg wat ik vroog
de rug recht, de schouders d'r onder
ni zeure, begin, t het genne zin
ge wacht tevergeafs op ’n wonder
Het is een geweldig nummer.

Bestel mar en Limburg volgen daarna. Zelf vind ik dat iets minder, maar Ahoy gaat voor de 1e keer los vanavond. En dat terwijl het geluid op onze plaats erg slecht overkomt.

Maar ook dat mag de pret niet drukken.

Rowwen Hèze wordt opgevolgd door de Dolly Dots. Alweer jeugdsentiment. Ik herinner me dat ik op de basisschool samen met mijn vriendinnen deze vrouwen playbackte.

Zo te zien zijn niet alle dames van de Dolly Dots op conditie. Van zo dichtbij zie je dat Angela het moeilijk heeft en rood aan begint te lopen. Of zou het zijn dat haar gulp open staat en ze geen moment kan vinden deze dicht te doen? Met open mond blijven wij (en ook de mensen om ons heen) geshockeerd naar die open gulp kijken als ze voor ons staat te zingen. Een mooie leuke vrouw met een oh zo foute broek. Dat Patty daar niets van zegt. Die zit toch bij de mode politie???

Enfin …. Bij de laatste regels kom Guus erbij… Ja, daar eindelijk!!! Ik zie hem een keertje live. Hij begint met Brabant… Kan het nog mooier???

Alweer gaat Ahoy helemaal los. Kedeng kedeng en ‘t dondert en ’t bliksemt volgen.

Heel even hopen we nog dat we “jouw hand” nog krijgen te horen. Helaas… we krijgen niet alles…

Een schitterende “grand finale” volgt en om 23.15 is het spektakel afgelopen.

Omdat Clootje om 9.00 uur weer in haar kasteeltje mag beginnen en Carolien ook vroeg op moet, gaan we naar afloop direct richting auto.

In de auto sluit ik mijn ogen en droom ik even na. Ter hoogte van Breda word ik even wakker. Op de radio is 100 % NL nog steeds bezig met een Vrienden van Amstellive- afterparty. Ogen maar weer dicht… Ik wil gewoon even genieten.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Volgend jaar Jubileum van de vrienden van Amstel Live!!!
Wie gaat er mee?????

30 januari, 2007 04:26  
Anonymous Anoniem said...

ikke ikke

31 januari, 2007 08:48  

Een reactie posten

<< Home

Free Image Hosting at www.ImageShack.us