vrijdag, januari 22, 2010

Snot

We liggen inmiddels samen snotterig in bed. Nu hoor ik sommige denken: “gezellig toch!” . Maar snot is slecht voor sex.
Alleen snotterig zijn is niet zo erg. Je zo beroerd voelen, das het ellendige eraan.
Tijdens het eten zei Jorrith ook dat hij zich niet goed voelde. Geen honger. Nu heeft ie dat wel vaker en probeert hij op die manier van het avondeten af te komen. (en hij had nog wel zelf de aardappels geschild)
De laatste 2 avonden lag hij veel te laat in bed. Goede reden om er vandaag vroeg in te liggen.
Ik duik mijn bedje weer in. Nog voor Flikken Maastricht begint controleer ik zijn bloedsuiker. 32!!!!! Geen wonder dat dat jochie zichzelf lastig is. Ik ‘bolus’ zijn BG omlaag.
Toch een gemis : geen reclame tussendoor op Nederland 1. Mijn collega sprak van de week haar ergernis uit over het kijken van een film op RTL4 met om de 10 min reclame. Ik krijg geen reclame. Als Flikken is af is het even snel plassen. De Palingsoap begint. Alweer Giro 555.
Zouden ze voor Nederland ook een inzameling gaan houden, als een ramp hier zou gebeuren. Ik discussieer met manlief. Wij zijn van mening dat de wereld denkt: Nederland is zo’n rijk land: die zorgen voor zichzelf.
Er zijn zelfs mensen hier in Nederland die bijna niets hebben. Op Haïti heerst een andere leefcultuur. Relaxxxx man!!!
Ik wil niet klagen hoor. Maar onder de streep kan ik mijn bankrekening ook veranderen in 555. Je weet wat ze zeggen over mensen met paarden…
Mijn giften voor het goede doel heb ik aan de dochter van mijn collega meegegeven. Zij is nu in Nepal en via haar blog houdt ze ons op de hoogte hoe ze het geld gaat besteden. Ik weet dus waar mijn centen naar toe gaan. Dat geeft ook een goed gevoel.
Dingen gebeuren niet voor niets. Die ramp dus ook niet. Moeder aarde is zichzelf beter het maken. Dat is weer een ander verhaal.
De palingsoap gaat verder. Ik las zelf een pauze in om Jorrith nogmaals te meten. Zijn bloedglucose is inmiddels 8,8. Dat gaat dus de goede kant op.
Vermist is begonnen. Langzaam zak ik verder mijn bedje in. Brandende ogen en een snotneus. Geloof niet dat ik het helemaal ga afkijken.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us