maandag, januari 25, 2010

Mijn eerste keer....


Via Twitter las ik dat vandaag RH-nieuws in de mail zou verschijnen. Dit jaar is een feestjaar voor de band.
Van de 25 jaar bezoeken Lonne en ik 18 jaar optredens.
Zodoende dat ik ook nog eens even tussen mijn 56!!!!! flipflap-foto-albums dook opzoek naar leuke foto's.
Leuk om een duik in het verleden te nemen en herinneringen op te halen. Met veel plezier kijk ik op de concertuitjes terug. Onze zusjes-band is enorm sterk geworden door de uren in de auto en de avonturen die we beleefden.
Tijd om die verhalen ook met en met digitaal vast te leggen.

We hadden Rowwen Hèze op Pinkpop gehoord. Van veraf dan wel. Geloof dat we toen met vriendjes en vriendinnetjes in de struiken op de "skiberg"lagen. Waarschijnlijk bezig met hele andere dingen.
Het begon allemaal op 9 oktober 1992. Een aantal dagen van te voren had ik mijn rijbewijs gehaald. Die vrijdag moest ik werken en kon absoluut geen vrij krijgen om mijn roze papiertje op te halen. Lonne heeft op het gemeentekantoor de boel zo gek gekregen dat ze het zonder mijn handtekening mee kon nemen.(ik moest wel zsm tekenen)

's Avonds mochten we in de bedrijfsbus van pap naar het optreden in Reuver toe. De wagen volgeladen. Samen met neefje Rob, "geadopteerd"neefje Luud, vriendin Mirian en Lonne beleefde ik het eerste Rowwen Hèze-concert in het dorpshuis van Reuver.
Das eigenlijk alles wat ik er nog van weet. LOL
1,5 maand later speelde Rowwen Hèze in de Rodahal in Kerkrade. Samen met onze vriendinnen EN pappa en mamma gingen we er naar toe. Janse Bagge in het voorprogramma. Of was het Rowwen Hèze in het voorprogramma??? Het was de 1e keer met pap en mam mee op stap. Voor 18 jarige was dat heel handig en goedkoop: pappa trakteerde. Maar ook leuk: onze vrienden vonden ons pap en mam "cool!"

Free Image Hosting at www.ImageShack.us