vrijdag, oktober 30, 2009

Es de Boerin

Sinds een paar maanden ben ik een virtuele boerin.
Via Facebook heb ik 2 boerderijen (loerderieën zoals ik ze zelf noem) 1 in Farmville en 1 in Farm Town. Daarnaast heb ik nog 2 aquariumbakken met pixelvissen in FishWorld en een soort pixel-moestuintje met alles voor virtuele soep, in BarnVille.

Al die spelletjes komen op hetzelfde neer: Proberen levels hoger te komen.
Het leuke van FarmTown is dat je met mensen kunt chatten.
Je kunt op een markt gaan staan en schreeuwen of iemand je wilt inhuren. Het oogsten en ploegen voor andere levert weer punten op om sneller een level hoger te komen.
Ook het aankleden van de Loerderie levert punten op.

Hoe meer buren hoe meer mogelijkheden. Naast een heleboel paarden/menvrienden die FarmTown en FarmVille spelen, heb ik ook een aantal nieuwe vrienden erbij gekregen. Vrienden geven elkaar cadeautjes en zo komt het dat mijn “giftbox” elke dag gevuld wordt met bomen, dieren en bloemen. (die je dan weer op je Loerderie kan neerzetten en punten mee kan verdienen)

Samen met Kelly staan we een paar avonden in de week op de markt. Kelly roept ongegeneerd mee met de engelsen: HIRE ME HIRE ME. Ons zinnetje: “Please help this poor little Dutch girl. I need more points.” Doet het toch het beste.(we zijn hierin niet de enigste, er zijn nog meer gekken)
Inmiddels heb ik het geschopt tot level 30. Heb ik een overvloed aan fruitbomen, paarden en koeien.

Buiten is de herfst volop aan de gang. De mais komt van het land en de grote haxelaren en traktors in het veld doen me denken aan mijn eigen pixel-Loerderie.
Afgelopen weekend zat ik met Kelly in de auto richting Tilburg en zagen we een “oogstmachine”over het land rijden. Daarachter een hele rij bomen. “Net Farmville” zei ik. Enigste wat Kelly kon bedenken was : HIRE ME HIRE ME!!

In de weekenden dat ik weg ben (dat waren er 11 op een rij) zorgde mijn (SL) zus Ingrid voor mijn Loerderieën, gaf ze de vissen voer en maakte ze het aquarium alg-vrij. Sis, Bedankt!!! Hoezo verslaafd??

Het gaat natuurlijk nergens over. Leuk is het wel!!!
Zeker voor de lange donkere winteravonden.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

en zo ist maar net :D

x Kel

30 oktober, 2009 15:12  
Anonymous Anoniem said...

He SL Sis hahahaha die boerderijtjes weten wat he!!!! Maarre ik ben ook buiten het boerenleven druk bezig in mijn Cafe. Kom je daar ook is even kijken.

Gelukkig zijn wij totaal niet verslaafd. Is ht geen SL meer dan nu wel de games op facebook. En wet je als ik denk ohhhh kan morgen niet dan verkoop ik mijn visjes want ik vind het zielig als ze geen eten krijgen. hahahahahaha
Kussss xxxxxx

31 oktober, 2009 13:07  
Anonymous Anoniem said...

ik had ze weer dood laten gaan. Heb de bakken leeggehaald. Ik kap met FishWorld. Wie weet tot in het café
Esje

01 november, 2009 01:08  

Een reactie posten

<< Home

Free Image Hosting at www.ImageShack.us