donderdag, juli 02, 2009

Feest voor de diabeetverpleegkundigen van Jorrith


Nico, John en Philip hebben de CZ prijs 2009 gewonnen. Dit staat op de L1 site:
Drie verpleegkundigen van het Atrium ziekenhuis in Heerlen zijn door zorgverzekeraar CZ in het zonnetje gezet. Ze zijn onderscheiden vanwege hun werk met chronisch zieke kinderen. En met name hun succesvolle pogingen om ze zoveel mogelijk buiten het ziekenhuis te houden.

Enkele tientallen kinderen in de regio Parkstad kunnen daardoor een normaler leven leiden. De drie Atrium-verplegers hebben samen een bedrag van 25.000 euro gekregen van CZ. Dat gaan ze gebruiken voor uitbreiding van het project.

(als je op de titel van deze topic klikt, krijg je de beelden te zien)(onderste foto: Jorrith die John een envelop met tegoedbon overhandigd)

Mijn (tegenwoordig) wekelijks bezoek aan het ziekenhuis kon ik gisteren combineren met deze kleine feestmiddag en het 3 maandelijks consult voor Jorrith. Want na de uitreiking en een optreden van Djumbo was er gewoon weer polispreekuur.
Volgende week is helaas niet te combineren: Zelf moet ik 1 x voor te prikken gaan en 1 x voor de kous. Jorrith krijgt volgende week een sensor aan zich. Zijn HBA1C (klinkt ingewikkeld) is nog steeds aan de hoge kant en via die sensor proberen ze te achterhalen waardoor dat komt.
In de armen van mijn kleine menneke wordt volgende week weer bloed geprikt en zelfs extra bloed getapt om zijn DNA te onderzoeken op een aantal zaken.
Ik kan nu alleen maar denken: Go with the flow....

Free Image Hosting at www.ImageShack.us