maandag, juli 23, 2007

Op de camping

Nederlands weer: Wisselvallig.
Ideaal voor ons. Gezien ik niet echt een bikini/badpakken-figuur heb, vind ik het helemaal niet erg dat we af en toe een buitje krijgen.
Gisteren lekker rustig wakker geworden: ontbijtje voor de caravan. "Wat gaan we doen?" Laten we eens kijken op de tomtom.
Dierenpark. Amersfoort of Ouwerhands? Het werd dus die laatste.
Het zag een beetje onderkomen uit. Jorrith keek zijn ogen uit. De olifanten, beren, kamelen, apen en de rest van de dierenbende.
Als het begon te regenen namen we een binnenattractie. De zeeleeuwenshow wilde we niet missen. Jorrith vond deze helemaal geweldig. Alleen dat lopen eh!!!!! Typisch ene van Hilleshagen..... oei oei oei... Het aquarium: vissen kijken. Zelfs ik was even vergeten dat er zooooo'n grote vissoorten zijn.
Als laatste kwamen we langs de leeuwen en de tijgers. Deze stonden in het Africa gedeelde naast de zebra's en de giraffe. In het midden van het pleintje was een soort (water)speelplaats gemaakt. over 3 grote schijven bereikte we het eilandje in het midden.
Nu konden we via dezelfde weg terug of kiezen voor de hangbrug die in het midden in het water hing OF het vlot en via wat touwtrekken terug naar de overkant. Jeroen had geen zin in natte voeten en koos dus voor het vlot. Er stond een bordje bij "toegang alleen boven de 16".
Met hulp van een ouder mag Jorrith best zo naar de overkant.
Jorrith werd met instructies op het vlot gezet en pappa ging dat wel even regelen. Toen hij zijn 2e voet op het vlot zette kon hij nog net Jorrith in zijn ene arm opvangen en met zijn andere arm het touw vast houden. Schuin hing hij aan het vlot terwijl zijn schoenen onder water begonnen te lopen. Van schrik moest ik er heel hard om lachen. Maar was te geschrokken om foto's te maken. Hoop dat jullie er iets bij kunnen voorstellen.
Dan maar over de hangbrug. Trapje op: brugje af... Spekglad door de regen natuurlijk. Lag ie weer bijna op zijn gezicht...
Daar kon ik ook nog om lachen maar toen... Ik moest ook weer terug naar de overkant. Voor de veiligheid dezelfde route terug. Het was wel wat stijler maar ik bracht het er droog vanaf.
Na een aantal uren slenteren hadden we het wel gezien. Via een toeristische route terug naar de camping.
Eten in het dorpscafé viel een beetje tegen: lekker maaltijdsalade met vis was drama. Wie gooit daar nu honing-mosterd-dressing overheen.... FOEI. Op de kaart stond balsamico. Vroeger zou ik er niets van gezegd hebben, nu deed ik dat wel.
Kreeg een kopje koffie voor de smaak weg te spoelen. :$

Vanochtend nog lekker buiten kunnen eten. Waarna we in Amersfoort zijn gaan shoppen.
Ja ja... ik met mijn mannen.
Ene die al snel moe was en niet meer wilde lopen(wat was die kinderwagen toch handig) en ene die PERSÉ weer een zwarte broek wilde kopen. (daar heeft ie er al tig van) Gelukkig heb ik hem eens een beetje een moderne broek kunnen aanpraten.
's Middags gegeten alweer bij een foute tent... bleh!!
's Avonds met Manon en Sander in Soest wezen eten. Ja ik liet me weer verleiden naar een maaltijdsalade. Of achteraf verlIJden. De garnalen proefde niet goed. Muf... niet lekker. Durfde ze niet te eten.
Weer heb ik dit netjes gemeld en weer kreeg ik een excuus. Helaas geen koffie of toetje gratis... LOL
Het eten is dus bagger hier. Ofwel: daar heb ik niet zo'n geluk mee.
Bij de plaatstelijke zuivelboerderij heb ik lekkere foenegriek kaas gehaald. Hoop dat dat beter smaakt.

Morgen gaat we om naar Beekbergen. Voor een internationale wedstrijd. Yvonne en Roel treffen we daar. Het schijnt een feestje te worden. Ik ben benieuwd. Mijn camera ligt zich op te laden voor een heleboel (foute) foto's te maken.
Al maanden verheug ik me om te gaan shoppen in Apeldoorn. Vorig jaar was dat zo goed bevallen.
Ik ga ervan uit dat in Beekbergen geen internetverbinding is. Jullie moeten dus even geduld hebben tot ik weer terug ben.
Mijn verhaaltjes zit ik alvast in de pc.

2 Comments:

Blogger Just Me & Myself said...

Wij, Hilleshagenaren houden dan ook helemaal niet van wandelen... Hahaha!!

25 juli, 2007 00:19  
Anonymous Anoniem said...

En dan ook nog in beeld bij Piet Paulusma! Leuk hoor.
Groetjes , Joute en Jellie

29 juli, 2007 12:49  

Een reactie posten

<< Home

Free Image Hosting at www.ImageShack.us