woensdag, maart 23, 2011

Het Jillz-effect in de sauna!

Zoals sommige al hadden kunnen lezen was ik zondag een beetje het balen dat ik niet mee kon naar Equitana in Essen. Ik ben nu eenmaal dol op beurzen. Maar goed, je kan niet alles hebben in het leven. De griep is tenslotte nog niet helemaal uit mijn lichaam verdwenen. Het duurt nog wel even las ik tussen mijn reacties op hyves. (Dankjullliewel allemaal voor jullie lieve reacties: dat doet een mens goed!)
Enfin...

Van het een kwam het ander en voor ik het wist ging ik met de buv(lees: buurvrouw) naar de sauna. Onder het motto: tis goed om die ziektekiemen er eens lekker uit te zweten en de lente met een superschoon lichaam te beginnen.
Carolus thermen in Aken. Lekker dichtbij en in duitsland ben je niet de enige die daar met een "wulps"lichaam ronddarteld.
Carolus'sauna is binnen ingericht in oosterse sferen. Buiten hangt een Scandinavische sfeer.  De sauna is verdeeld in 2 verdiepingen. En heel de dag zijn er "Aufgusse". (klik hier als je wilt weten wat dat is) Na een ontdekkingstocht, een saunacocktail en een rondje zwemmen was onze eerst aufgusse met koffiedrap in het stoombad. Daar zaten we dan: in de dichte stoom ons insmerend met koffie. Wat natuurlijk een peelende werking heeft. Op een briefje hing (vertaald) Niet voor in het gezicht. De vrouw naast me had dat wel gedaan en natuulijk dacht ik: waarom niet, dat wil ik ook! lekker die bruine drap in mijn snoet. De buv lachen. Het lichaam begon te zweten en het was alsof we koffie waren het zetten. Het liep zo van ons lichaam af. Opeens kwam daar een hele mooie donkere man binnen. Je weet wel: zo een die in de Jillz reclame uit het water komt gelopen. Tja... daar krijg je de buv en mij wel even stil mee. Helaas konden we in die dichte mis niet veel meer zien. Maar ook door mijn ogen kon ik niet veel meer zien: ze zaten vol koffie! Ik voelde de koffie onder mijn oogleden.
STOM STOM STOM... De buv vond het genoeg en stond op voor te douchen. Heel netjes spoot ik, zoals het hoort, de zitjes af. En verliet ik met een koffiedik-lichaam de sauna. Bots ik buiten zowat op de mooie "Jillz"man. De lach van de buurvrouw zorgde er alleen voor dat ik lachend kon zeggen: "Willst du auch kaffee??"
Na onze afkoeling deden we de "seasalt aufguss". En nu kan ik wel redelijk wat duits spreken en verstaan, maar ik had nu niet gehoord dat je dat zout ook niet in je gezicht mag smeren. Ik had geleerd: niets op mijn voorhoofd smeren wat door het zweten in je ogen kan komen.
Eerst kregen we een grote lepel ijs om ons mee af te koelen en daarna een schep zout in de handen. Maar ach: waarom zou ik mijn wangetjes niet even een klein beetje scrubben?? Nu weet ik het: omdat het zout op mijn dunne wanghuidje prikt!!!! Leuk en lachen was het wel. En heel de middag was het genieten op en top. Zeker als de Jillz-meneer langs liep. Ja wij zijn vrouwen en we kijken graag... Net als mannen doen!

Free Image Hosting at www.ImageShack.us