maandag, december 13, 2010

@home Taarten maken






Jorrith en de meiden aan het werk met hun taart


De dochter van mijn collega vindt het leuk om te bakken. Zo kwamen we op het idee om samen met de kids taarten te maken. Na onze basiscursus bij Titatovertaart (geen aanrader om daar een cursus te volgen) te hebben gehad, konden we thuis net zo goed een 'workshop'' geven. MET drinken en zonder zweet en goedkoper dan 50 euri.


Van Lonne's collega leenden we de "bakdoos" met handige tools erin.

Zaterdagavond bakte we alle bodems zodat we zondag gelijk konden beginnen.
Ik fatsoneerde een heerlijke crème voor in de taart (al zeg ik het zelf) en we kleurde heel wat kilootjes fondant.

Het zijn hele kleurige taarten geworden. Jorrith maakte zelfs een met een kerstboom erop. Helemaal zelf gemaakt. Want meneertje kan het maar al te goed zelf. :-S


Het was leuk, gezellig en we waren op tijd klaar zodat Jorrith naar de Zumba workshop op school kon.


Halveren openen en smeren maar
 
Daar was de jaarlijkse Kerstfair en volleybaltoernooi. Daar deed Ron van Lonne 3 dagen !! aan mee. 

Jorrith's taart

Jorrith maakte zijn jaarlijkse rondje langs het knutselen, koekjes versieren en de Bingo.

Terwijl Lonne en ik samen met pap en mam koffie dronken en een wafel aten.





's Avonds aten we samen zelfgemaakte tacopizza en een heerlijke gemengde salade!
Het leven is zo slecht nog niet.

Lonne's taart voor Rysiu en Maril



Het weekend was druk maar ook relax.
Daar hou ik wel van van.


De taarten van de meisjes




 




De taart die ik mee naar het werk nam viel in goede smaak. "Mierenzoet... maar wel lekker!"

Free Image Hosting at www.ImageShack.us