donderdag, februari 25, 2010

Speciaal voor Peetje en alle andere lekkerbekjes


Gevuld italiaans brood

1 pak mix voor Italiaans brood (koopmans is lekker, mix van Aveve(boerenbond) of ciabatta mix is ook goed)
20 zwarte olijven zonder pint
5 zongedroogde tomaten op olie
50 gr Parmezaanse kaas (aan één stuk) of grof gesneden
Bloem voor het uitrollen
8 plakken kempische ham
50 gr pijnboompitten
4 takjes rozemarijn

Extra nodig: bakpapier, deegroller

Bereid het brooddeeg met 4dl. Handwarm water en 2 eetlepels olijfolie volgens de gebruiksaanwijzing
Laat het deeg afgedekt ca. 40 minuten rijzen
Halver de olijven en snijd de tomaten in reepjes.
Schaaf de kaas
Verwarm de oven op 220 graden (hetelucht 200 graden) bekleed de bakplaat met bakpapier.
Bestuif het werkvlak met bloem en rol het deeg uit tot een rechthoekige lap.
Beleg het deeg eerst met ham en verdeel de kaas, lijven en tomaat erover.
Vouw het deeg vanaf de korte kanten op naar het midden en die dit nogmaals.
Bestrooi het deeg met de pijnboompitten en de rozemarijnnaaldjes en druk ze iets in het deeg met de deegroller.
Laat het brood midden in de oven ca 50 min gaar worden

Lekker om zo te eten of te dippen in een bruchetta dipje


Dit is het originele recept zoals ik het gekregen heb.
Gezien ik bij de luie-huisvrouwen-club ben, gooi ik de olijven, ham, kaas en tomaatjes in de hakmachine en meng ik dat mengsel door het gerezen deeg heen. Dat mix ik nogmaals met de deeghaken en laat het weer rijzen voor ik het de oven in doe.

Verder kan je variëren met de losse ingrediënten (bijv oude kaas ipv Parmezaanse, groene ipv zwarte olijven, lepel pesto ipv olijven, spekjes ipv ham enz )
Wees creatief.
En heb je een lekkere andere tip/variatie??? Geef het me door! Ik probeer graag uit met dit recept!

Laat het smaken!

Zo.... een van mijn meest favoriete recept vastgelegd!!

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik ga dit echt proberen mmmm tja ben een lekkerbek.
X Mo

25 februari, 2010 15:44  

Een reactie posten

<< Home

Free Image Hosting at www.ImageShack.us