vrijdag, mei 15, 2009

Priktrauma

Vorig jaar had ik het met een vriend over suikerziekte. Ik weet nog goed dat hij mij vertelde:"telkens als ik die naald in mijn lijf moet zetten, baal ik ervan dat ik diabeet ben". De insulinepomp is voor hem dan ook geen optie.
Wij zijn inmiddels 15 maanden verder en zijn goed gewend aan het feit dat jorrith suiker heeft. Zoals normaal hebben ook wij ups en downs. Soms zit hij dagen hoog en moeten we extra controleren. Tot diep in de nacht als we pech hebben.
Gistere ging ik, zoals elke dag voor het slapen, jorrith meten en op het moment dat ik zijn vingertje pakte om er een prik in te zetten, kreeg ik het gevoel zoals S. het me beschreef. Bah! Wat is dat toch balen!
We hebben niets te willen. In dit geval is het een kwestie van moeten. Jorrith heeft gewoon levenslang! Gelukkig beseft hij het zelf nog niet zo.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us