woensdag, april 29, 2009

Ode aan Mechelen

29 april ... De avond voor Koninginnendag. Via Hyves hoorde ik dat er "queensnight" op de Spetseweide was. 3 bandjes.(Tonka is geweldig, zei San mijn collega)

11.30 in de ochtend. Buv Linda belt. bla bla bla...."Ooo ga jij ook vanavond? Wilde vragen of Demi bij jou mag slapen." "Ja hoor, waarom niet. Jorrith vindt dat vast leuk en Rosie houdt een oogje in het ziel. Heb je tijd om mijn haar vanmiddag even te doen?? Oké, hoor het wel!"
16.00 na een kopje koffie wordt mijn haar in de verf gezet.
17.35 Nog snel even aardappelen en groente halen bij Geron(de boerderijwinkel) en dan een snelle lekkere maaltijd op tafel zetten.
19.30 Manlief vertrekt naar de vergadering en ik kijk naar mijn favouriete serie: the Ghostwhisper.
20.30 Terwijl ik druk aan de foon ben, valt Demi binnen met haar slaaptassie. Ik kan haar beter adopteren ...hihihi
Carolien moest nog ff met de harmonie onderweg en heeft snel een entreekaart voor me geregeld en meldt dat Ewald en Monique (de andere buren)ons om kwart over 9 komen halen.
Demi besluit om toch nog even een Pletskeskoek in elkaar te zetten en dus help ik haar op weg.
22.05 Schoonpapa komt uit het veld (hij is jager) en brengt mij even naar de
Spetseweide.
Het eerste bandje heeft al gespeeld. En terwijl ik een Spa Rood nuttig krijgen we de eerste klanken van het 2e bandje te horen. Sixty Bars... nog wat. De stemming zit erin en langzaam vertrek ik naar een plaatsje in het midden van de zaal bij Pieter en Linda.
Een groot gedeelte van mijn flesje Merrys is dan al genuttigd(Sorry maar ik ben nu eenmaal geen bier en wijndrinker)
Rond kwart voor 12 begint Tonka te spelen. Volgens mij ben ik de enige in de hele zaal die dat bandje nog nooit gezien heeft.
Wat een feest wordt het in de Mechelse tent.
om kwart voor 2 kan ik met buv Monique mee naar huis rijden. Voor het te laat is, neem ik een verstandig besluit en rij ik mee onze heuvel op.
Morgen is het weer vroeg dag. Ook een drukke dag.
Nu ik hier zo lig besef ik maar al toe goed wat voor een leuk leven ik hier heb. Een bevoorrecht leven. Een schoonmoeder die oppast. Lieve buurmeisjes, waar ik veel om geef, buren waarmee ik het goed kan vinden en een man die door omstandigheden niet mee kon, maar mij wel veel plezier en een fijne avond toewenst.
Net buiten scheen een stukje maan door de bomen. Tja... alweer de kleine dingen die het leven mooi maken.

Die dingen brengen de balans die ik ben soms even kwijt raak.

1 Comments:

Blogger Naomi said...

zoveel respect!
Ik vindt dat je vaker mee moet. altijd gezellig met zo'n lieve buurvrouw!!

kus Naomi.

02 mei, 2009 12:30  

Een reactie posten

<< Home

Free Image Hosting at www.ImageShack.us