donderdag, april 09, 2009

Weg


Een donderdagavond.
Het is weer open huis bij ons. Het lente-avond-zonnetje schijnt over onze heuvel. Lonne komt binnen. Jeroen gaat samen met Jan en Faby met de koets rijden. Caro valt binnen voor even bij te kletsen en Naomi komt aanwandelen om de muziek van Blof te halen. (ze moet gaan oefenen voor CAS)
Ook wil ze graag de Rowwen Heze cd van Saus. Al snel kom ik erachter dat ik die nog helemaal niet heb: Shame on me!!!!

Als iedereen weg is, knutsel ik nog wat met Jorrith aan de hangmand. We gaan proberen om hang-aardbeien te kweken.
Na het schrobben van zijn zwarte handjes is het om 8 uur de hoogste tijd om naar bed te gaan. Boven op bed moest nog even gekroeld worden en ter informatie roep ik naar Jeroen of Micky beneden is. Niet dus!
Boven zoeken of ze de kast ingedoken is. Dat heeft ze vaker gedaan als Jorrith achter haar aan blijft lopen. De kelder zoekt ze op om lekker koel te liggen. Maar echt bloedheet is het nog niet. Nee... ik kan haar nergens vinden. Heel blij roep ik haar naam en dat ik stokjes heb. Zeg tegen Benji "ZOEK MICKEY". Hij is niet echt enthousiast...
Geen reactie!
Misschien is Mick naar Ilona gelopen. Jeroen adviseert me om in het licht te gaan zoeken. Goed om mij heen kijkend, rij ik naar beneden. Bij Lonne op het pleintje draai ik de auto. Er zit een kat op de stoep voor het kantoor van garage "De Markt". Nee Mick is niet in de buurt.
Als ik weer Hilleshagen Noord oprij sla ik af de veld weg in. Mijn schoonvader die in het veld zit heb ik inmiddels al telefonisch ingelicht.
Langzaam rij ik de Geulkoel af. Geen bewegende zwarte vlek te bekennen. Lonne belt en verteld dat ze onderweg naar huis is om te helpen zoeken.
Net als ik de inrit bijna inrij belt Lonne: Micky is terecht.
Wat had onze mutsie nou gedaan??? Aan de wandel was ze bij de bushalte 3 jongetjes tegen gekomen. Die hadden haar wat gevoerd en Micky is vrolijk blijven meelopen. Tot onder in het dorp. De jongens waren zo slim geweest om langs de weg te blijven lopen, in de hoop dat iemand de hond zou zijn het zoeken. En inderdaad... Lonne kwam om de hoek gereden...

Beetje verward stapte ze de auto in...
Morgen toch maar even een "mobieltje" omhangen.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

JA die Mick...

Was ff stressen he...

Komt altijd weer goed, das nou het voordeel van een dorp!

Kus Lonne

14 april, 2009 03:00  

Een reactie posten

<< Home

Free Image Hosting at www.ImageShack.us