dinsdag, oktober 30, 2007

Kleuterpubertijd


Alsof het in de lucht hangt… GRRRRRR

Natuurlijk mag ik niet klagen. Jorrith is over het algemeen een lief sociaal kind.

Maar gisteren….ai ai ai…

Tante Ilona had overheerlijk gekookt en meneertje vond de appelmoes “te oud”. Deze was helemaal vers gemaakt door tante Ilona.

Na een heel drama meneertje in bed gelegd.

Na het ontwaken van mijn kleine man hebben we even lekker geknuffeld en nagepraat over over het drama van de avond.

Alles ging goed tot we in de auto zaten: Meneertje had zijn dokterskoffertje vergeten! Mamma weer uit de auto; koffertje zoeken; zit er 1 frutselig ding in. Geërgerd stap ik de auto in met de mededeling dat dat koffertje echt niet mee hoeft naar school.

Damn… auto start niet meer. Afstandsbediening hapert (auto van schoonzusje btw) uit de auto;weer naar binnen; andere afstandsbediening!

Ondertussen huilt Jorrith dikke krokodillentranen om die dokters spullen.

“Ik ga wel eventjes mee naar de juffrouw,” zijn mijn enige troostende woorden.

Bij school aangekomen krijg ik de auto niet open. Knopjes blijven omlaag. Lang leve de autoafstandsbediening. Eindelijk uit de auto: snel de school in.

Zijn gezichtje nog vol met de krokodillentranen komt hij in de klas aan. “IK HEB LEUK NIEUWS VOOR JOU, JORRITH!” roept juf Kitty blij!

Eerst mag mijn kleine man vertellen wat aan de hand is.

Dan is juf Kitty aan de beurt; wat blijkt: Ze is de avond van te voren bij een optreden van Rowwen Hèze geweest. Die traden op tijdens het feestje van de Heinekenbrouwerij. En juf Kitty was erbij. Ze vertelt hoe ze gehost en gesprongen heeft en dat ze de heren gesproken heeft en van de band de groetjes aan Jorrith mag doorgeven.

Het gezicht van mijn kleine man klaart op. De krokodillentranen maken plaats voor een grote glimlach. “Auto, vleegtuug, vind ik het mooiste Rowwen Hèze nummer, juf!!!”.

A.s. donderdag mag Jorrith het jubileumboek en een cd mee naar school nemen. Samen met alle kindjes gaan ze dan dansen op Rowwen Hèze.

KIJK… Dat vind ik nou onderwijs!

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hey Esther, Het hangt in de lucht hoor, bij mij knokken ze de tent uit grrrrrr.
De juf heeft hem weer blij gemaakt hahaha, Babette mocht een x legaal spijbelen na een concert van Rh, dat was wel lekker , kon ze uitslapen.
Oh ja, het nieuws gehoord, Pe heeft een fiets voor me geregeld, hoera, Mo ook blij en we gaan hem nog ff oranje maken hahaha.
Groet, Mo

30 oktober, 2007 13:16  
Blogger Jewel said...

jaaaa???? ORANJE!!???? geweldig!!!
dan hebben we de kleuren van de nederlandse vlag. En jij bent de wimpel... hahahahha
Tuurlijk met dat haar... Gaaat helemaal goed komen. De pompoms zijn ook bijna klaar

30 oktober, 2007 17:50  
Anonymous Anoniem said...

Moet ik nog mn haar oranje gaan verven hahahahaha tis bruin nu he.
Heb er wel zin in hoor hahaha ja de pompoms dat is wel handig ja hahaha dan komen we misschien nog wel ergens aan hahaha.
Groet, Monique

31 oktober, 2007 13:21  
Anonymous Anoniem said...

shit, nu moet ik een ander fietsliedje voor Mo uit zoeken damn!

01 november, 2007 06:04  
Anonymous Anoniem said...

nou beetje... wie weet als ze aan de bessen gaat... komt het nog van pas.
Ik zie weer het filmpje voor me van de HMH.... hihihi hoe zou dat nou komen?????

01 november, 2007 12:20  
Anonymous Anoniem said...

Over de hmh gesproken, krijgen wij die ooit nog schat, want ja ik sta er geloof ik fraai op, maar ben erg nieuwsgierig hahahaha, maar Pe die krijgt per post trouwens een erg leuk cdtje voor haar verjaardag, kan nog van pas komen in America hahahaha en voor jou heb ik natuurlijk ook div dvdtjes hoor dat komt allemaal goed.
Groet, Mo

01 november, 2007 14:46  
Anonymous Anoniem said...

ik zal heel erg mijn best gaan doen. Laptop gaat toch mee dus wie weet als ik het niet haal, krijgen we misschien de tijd om het samen te doen.
want ja... 1e leven 2e leven en een 3e leven is samen een druk leven.LOL

02 november, 2007 07:56  
Anonymous Anoniem said...

Komt goed hahaha, Pe heeft haar cadeau gehad via de post en daar gaan we lol aan beleven in America hahahaha echt waar.
Groet, Mo

03 november, 2007 15:41  

Een reactie posten

<< Home

Free Image Hosting at www.ImageShack.us