vrijdag, december 31, 2010

Esje's Flashback op 2010!

Het was een bewogen jaar.... Het jaar 2010.
Dingen kwamen weer op mijn pad zoals ze moesten komen.
Levenslessen.
Daar heb ik er weer een aantal van gehad.
Zo maakte ik de moeilijkste keuze ooit in mijn leven (2010 was het jaar van de relatie) Het is een goeie keuze geweest en op de manier waarop het gaat voelt het goed.
Werd ik behoorlijk gekwetst in 2010
Verloor ik in 2009 het vertrouwen in sommige collega's
Waren er dit jaar vrienden/bekenden waar ik het vertrouwen in verloor en ben ik mensen kwijt geraakt.
Positieve daarentegen is dat ik 24 kilo ben afgevallen waarvan er 14 definitief van mijn lichaam zijn af gebleven (10kg gejojo'd)


Daardoor is het alsof mijn emoties dit jaar nog heftiger zijn geworden. (je krijgt me zo aan het janken: vooral bij de mooie dingen des levens)
Gelukkig kan ik dingen steeds beter relativeren
Aan Lonne vraag ik dan feedback.
Ik ben me bewust dat ik nog elke dag steeds meer van Jorrith ga houden.
Krijg zoveel terug van dit heerlijke kereltje. (natuurlijk heb ik ook wel momenten dat ik hem achter het behang wil plakken)


Natuurlijk en gelukkig waren er ook veel leuke dingen:
De weekenden op wedstrijd. Met ons eigen span of samen met Roel en Yvonne.
De festivalweekenden: Concert At Sea en Slotconcertweekend bovenaan. Maar Pisart en Festyland staan er vlak onder!
Zag ik Rowwen Hèze 24 keer optreden. Dat in het 25 jarig jubileumjaar.
En genoot ik van alle kleine en grote geluksmomenten:
Dat variëerde van de reeën die ik 's morgens in de heuvel zie staan en de konijntjes die door de wei rennen tot Jorrith die zijn armen om mee heen slaat en zingt: "De allerliefste dat ben jij!"
Het voeren van de pony's, Lekker eten met vrienden/vriendinnen, een zonsondergang en het rijden door de duinen en/of door het land. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Er zijn veel dingen in het leven waar ik van geniet. Het is de bedoeling dat ook te blijven doen.


Wil je mijn voornemens weten???
Nog eens 14 kilo afvallen (ik weet nu dat ik het kan)
Een bezoekje brengen aan mensen die ik te weinig zie en waar het maar steeds niet om ff mee bij te kletsen: Monique, Birgit, Corinne, jullie staan op mijn lijstje.
Gisteren heb ik ook Natasja belooft in 2011 koffie te komen drinken. (Gewoon omdat 2010 niet meer haalbaar is!)
Verder hoop ik dat we ondanks de scheiding, in goede vrede nog samen in 1 huis kunnen blijven wonen.
We weer gezellige en sportieve wedstrijden tegenmoed gaan.


We hebben al kaartjes voor CAS en het SCW. Dat wordt weer feest.
Gaat Jorrith in juni voor zijn 1e Heilige Communie. Nog een groot feest
En word ik als alles goed gaat in juli 2011 tante. Nog een groter feest!


Tante Esther! dat klinkt eh!


Op zo'n dag als vandaag denk ik terug. Eigenlijk weet ik niet wat ik van 2010 moet denken. Ga ik ook niet meer doen.


Ik open mijn armen en ga vol goeie moed aan 2011 beginnen.


Rest mij jullie vanaf deze plek
Een heel fijn, warm, gezellig, liefdevol, romantisch, gezond en gelukkig nieuwjaar toe te wensen.


Dit jaar helaas geen kaartjes en blijft het bij een sms, tweet, Facebookstatus of een onpersoonlijke online-groet (die wel vanuit het diepst van mijn hart wordt gestuurd)
Tot in 2011!


O nee... ik zal nog verslag uitbrengen vanaf de bruiloft van "Dieter en DJacky"

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Heeej collega,

Jaah, ook ik kijk zo heel af en toe eens op hyves.
Alhoewel ik pal naast je zit op het werk krijg ik (gelukkig ook maar, hahaha) weinig mee van alle gebeurtenissen en roddels op kantoor.
Nondeju, inderdaad een bewogen jaartje.
Ik wist wel iets van je relatiebreuk. Tja, tis jou keuze en ik neem aan dat je zo'n keuze niet van de ene op de andere dag maakt. En als ik zo lees dat je er jezelf beter bij voelt dan heb je de goede keuze gemaakt, toch ?
Tja, zo'm klein menneke kan je inderdaad veel steun geven. Geweldig he ?

groetjes Hans

p.s. ik hoop niet dat ik ook bij die collega's hoor welke je in je verhaal noemt, hahahaha

01 januari, 2011 10:23  
Anonymous Anoniem said...

Ik ga het nog een keer proberen!

Esther, mooi verhaal,
blijf vooral jezelf en geniet met Jorrith van alle moois dat 2011 jullie je gegarandeerd gaat bieden!

Liefs
Hetty

05 januari, 2011 04:21  

Een reactie posten

<< Home

Free Image Hosting at www.ImageShack.us