zaterdag, november 13, 2010

Opruimwoede

Zo ben je een weekend weg van huis en zo ben je een weekend alleen thuis. Dit jaar had ik geen zin om mee naar Paard & Koets te gaan. Vorig jaar (de 15e x ofzo) vond ik er niet veel aan en had ik al gezegd dat het de laatste keer was.
Toch vroeg opgestaan. Buiten regende het. Dus ben ik in huis gaan kramen.
De logeerkamer moet nog slaapkamer worden. Lonne is nu 2 weken verhuisd en ik heb de lege verhuisdozen gekregen. Deze ben ik het vullen met spullen die de opslag in kunnen. Als er dalijk een moment komt dat ik dit huis ga verlaten is al een gedeelte ingepakt.
Zo begon ik gisteren met Jorrith's kamer. Na wat dingen verplaatst te hebben en alles netjes in dozen te hebben gedaan zag het er al heel anders uit. Wat heeft dat joch toch een speelgoed. 2 grote boxen vol met Playmobil (de manege en de boerderij)
In de middag ben ik de zaal gaan versieren voor de Sinterklaasviering. Sinds dit jaar ben ik bij het Sint-comité. Mijn taak gisteren: zorgen dat de balonnen-opgeblazen worden. haha... Vele handen maken licht werk: die zaal was zo versiert.
Mijn twijfel of ik nog even naar Vaals zou gaan. Ik wil voor Jorrith een playmobil-adventskalender halen. Joyke heeft toch al wat paarden "opgegeten". Jorrith is nu nog in een leeftijd dat hij het allemaal heel leuk vindt.  En eerlijk: ik vind het heerlijk om hem met leuke dingen te verwennen.
Maar nee... Ik besluit om niet meer weg te gaan. Ik ga naar huis en verder met de slaapkamers. De rust in huis is een soort meditatie.
De kasten sleep ik van de ene kamer naar de andere. Tis even passen en meten. Het resultaat bevalt me wel. Al ben ik nog niet klaar.
Het is 'dinertime'. Voor mezelf maak ik een lekker stuk zalm op een bedje van spitskook met spekjes. Koolydraatarm!
Ik ruim nog een kast in en hou het voor gezien. Ushi en Loesie begint... tijd om te gaan bankhangen!

Free Image Hosting at www.ImageShack.us