zondag, oktober 31, 2010

Antwerpen by Night

Eigenlijk moet ik gelijk mijn blogje schrijven. Op het moment van inspiratie. Inmiddels zijn we bijna 48 uur verder en ebt het Belgisch gevoel wat ik op had gedaan alweer weg.


Wel(l)er bestond vorig jaar 5 jaar. Dus hadden we nog een uitstapje te goed. Het geplande weekendje-weg werd omgezet in een dag Antwerpen.
Wegens afmeldingen in de laatste week mocht ik als alleenstaande(dat klinkt eh) toch een introduceé meenemen. Dat werd dus buv Linda.

Als bestuurslid van de PV werd ik samen met Esmeé gebombardeerd tot coördinator van bus 1. Dat was dus tellen en regelen maar altijd leuk om te doen.

In Antwerpen aangekomen liepen we met Schinveldse collega's mee. Na wat gedwaal en gepuzzel liepen we richting de winkelstraat. Vraag me nu eigenlijk af waarom we naar die winkelstraat moesten.
De tijd stond krap en we wilde nog wat drinken want we moesten ook allemaal plassen.
We waren al heel wat Tavernes en herbergen voorbij gelopen voordat we een café binnen gingen. En wie zat daar!! Onze manager.
Niet dat dat heel erg is. Maar het gesprek aan onze tafel was hilarisch. Dan is het een beetje raar dat je baas een paar tafels verder zit.
De vrouw van mijn collega ken ik van pv-uitjes en -activiteiten én van de "vrouwen-party" bij Lonne. 
Dus aan het tafeltje in het Belgisch café ging het over vibrators en andere speeltjes. De details zal ik jullie besparen maar geloof me: we hadden buikpijn van het lachen. Het geschater was tot in de kelder hoorbaar. Zeker met een belgisch "pintje' erbij!

Enfin. We konden nog een uurtje "shoppen" Opbrengst: handschoenen, 2 mutsen en een sjaal.
Genoeg leuke winkeltjes gezien en zeker van plan om nog een keertje terug te gaan shoppen. (Lonne bereidt je voor :-))   )

Om half 5 was het "schaapjes" tellen bij de bus en op naar 't Pakhuys. Dé Antwerpse brouwerij. Daar konden we genieten van een heerlijk "hop"buffet met de nodige belgische biertjes. (ja alweer).
Hier hadden we 2 uurtjes de tijd voor. Daarna was het tijd om naar het sportpaleis te gaan voor Night ofthe Proms!
Al snel kwam ik erachter dat ik in mijn jeugd een trauma heb opgelopen voor klassieke muziek.
De eerste helft vond ik er niets aan. Charly Siem... Leuk om naar te kijken(lekker ding, lekker kontje lange vingers) maar wat een kattegejank kwam er af en toe uit die viool. Nee helaas niet aan Esje besteed.
Het was ook schrikken om Boy George weer eens te zien. (Hij is in de loop der jaren ook wat kilootjes bijgekomen). Ik herinner me uit mijn jeugdige tijd de videoclipjes van ‘Do You Really Want To Hurt Me?’ en ‘Karma Chameleon’. Zijn stem klonk anders. Het was aardig nog eens mee te zingen met zijn liedjes.

Grace Jones was indrukwekkend! Wat een stem heeft die vrouw en wat een geweldig lijf op die leeftijd. De creaties die ze aan had. Haar 'proformance" .... Heel indrukwekkend! Zeker dat ze 1 liedje compleet hoelahoepend heeft gezongen.


En dan cowboy John Fogerty; ‘Rockin’ All Over The World’ en ‘Have You Ever Seen The Rain?’ Zijn stem en gitaarspel klonk geweldig.
Zo kwam het dat het 2e gedeelte alles goed maakte.
Wat een vrouw: het hele liedje deed ze hoelahoepen
Zeker ook omdat vlak na de pauze Barry Hay op kwam als "surprise act". Het werd feest in het sportpaleis want vele zongen mee met "rader love" en 'when the lady smiles'.
Met pijnlijke onrustige benen(zat ik in de aura van Marleen?!) was ik blij dat ik even staand kon "swingen". Samen met de buv en Schinveldse vrienden maakten we ons eigen feestje!

Rond middernacht vertrok de bus weer richting Limburg. Lekker relaxen met de muziek van de dvd Knuffelrock. Een aanrader! Samen met Linda en Esmée zong ik tot in Heerlen de heerlijke songs/videoclips mee!

Free Image Hosting at www.ImageShack.us