woensdag, september 16, 2009

Schnitzelweekend


Al 2 dagen bedenk ik me hoe ik de topic van mijn blogje moet noemen. Ik kom eerlijk gezegd telkens terug op "Schnitzelweekend".
Vrijdagavond begon het weekend bij de Moorsjes in Eygelshoven. Samen reden we over de grens om ergens gezellig te gaan eten. Het was XXL avond in het restaurant. Schnitzels zo groot als een stoeptegel. Sausje erbij, salade van de saladebar.
Heerlijk begin van het weekend.
Zaterdag vertrokken we in de middag richtig de Eifel. Kirchheim om precies te zijn.
De thuisbasis van Meneer Rick. Die gaf zaterdag een feestje voor zijn 40e verjaardag.
Gezien we er vroeg waren, zijn we nog gaan touren door de omgeving.
Zelf wonen wij mooi, maar ik was onder de indruk hoe mooi de Eifel is.
Onderweg aten we in een restaurantje waar de "chefin selber kocht".
Voor alle veiligheid(de oma vertelde ons min of meer wat we konden eten) kozen we de schnitzel.
Nadat we weer terug waren op het landgoed bij Rick en een uurtje gerust hadden, barstte het feest los. (Daar stond ook weer schnitzel hihihi)
Rustig begonnen. Gezien ik mijn bloedverdun-tabletten vergeten was, was ik genoodzaakt wat alcohol(lees: wijntje) te nuttigen.
De avond eindigde met de Haribo. Hoe kan het ook anders... (Meneer Rick heeft altijd Haribo in huis) De voetjes van de vloer. Takken in het haar en flikkersterretjes als sfeermakers. Wat was het leuk.
We konden heerlijk uitslapen in onze meegebrachte sleurhut en na een bakje koffie om wakker te worden, verlieten we Gut Steinbach om weer richting onze eigen heuvel te rijden.
Daar wachtte mijn kleine menneke die de avond van te voren naar de buurt bbq was geweest.
Met z'n 3-en konden we nog heerlijk rusten en relaxen.
Rond etenstijd trok ik de diepvries open. Nog moe en loom kon ik niets anders verzinnnen om een 10 minutenmaaltijd in elkaar te flantsen. Het werd ...een kipschnitzel.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us