maandag, februari 13, 2006

Amsterdam tot in de late uurtjes????

Er waren eens 5 gekke Limburgse vrouwen:2 oude en 3 jongen...hahaha geintje. Ik zal er maar geen sprookje van maken. Hoewel ik een super weekend heb gehad.

Samen met mamma, Ilona, Clootje, Erwin en Lisette in Amsterdam vertoeft.
Na een ritje van een kleine 2 en een half uur begon ons weekend in Mercure Airport Hotel.
Na aankomst hebben we ons direct klaar gemaakt voor de avond en alvast ingedronken in de hotelbar. Met z’n vieren gingen we op weg naar de HMH. Met de tram. Voor Lisette ging een wereld open: Je hoefde hier niet op een knopje te duwen als je uit wilt stappen.
Geloof me: de hele wagon heeft mee gekregen dat we uit Limburg komen.(gaat onze repu weer)Maar we hebben ontzettend gelachen.

Het optreden is HMH was geweldig.
Tussen Monique en Janine heb ik staan genieten, zingen en lachen.
Het gastoptreden van Huub van der Lubben en co was geweldig. Stevie Ann vond ik iets minder. Mooi gezongen, maar op een of andere manier vond ik haar liedje niet in de show passen. Het Rowwen Hèze-nummer Liefde was super mooi. Op de RH site werd de after party "tot in de late uurtjes" gepromoot, dat heb ik dan wel gemist: om half 1 werden we (mede door vreselijke muziek) de HMH uitgeveegd.
De bessen smaakte goed in de HMH en door alle lieve en leuke mensen die ik tegen kwam, heb ik een onvergetelijke avond gehad.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
De terugweg was ook ongelofelijk: Lisette flirten naar de taxichauffeur. Ja... als je een vrouw uit het dorp loslaat...hihihi
Als afsluitertje van de dag werd ik in het hotel nog blij gemaakt met een heerlijke Bailey.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us
De dag erna heb ik een mooie route door Amsterdam uitgestippeld die voldeed aan de wensen van de rest. Vanuit de Nieuwe Markt de Wallen overgestoken naar de Dam. Door de Kalverstraat gelopen en geshopt. Waar we aan het eind een overheerlijke Ice Coffee Choc hebben genuttigd
Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Aan het einde van de Kalverstraat namen we de tram naar de Albert Cuijpmarkt. Daar kon Lisette eindelijk met Andre Hazes op de foto, werd Clootje verwend met een Otazu-Valentijnsketting en trakteerde Lonne zichzelf op een zelfde Valentijnsketting maar dan met gekleurde steentjes. Dronken en aten we wat in de gezellige Bazar om daarna weer verder te gaan naar de PC hoofdstraat. Mamma's wens van de dag: Om wat te kijken en BN-ners te spotten.
Cloot en Ilona zagen van alles. Maar kwamen daarmee als ze alweer uit het zicht verdwenen waren. "Zag je dat Patrick Kluivert" ... weer niet gezien. Lisette en Erwin keken meer naar de auto's die in de straat stonden geparkeerd. Clootje heeft daar haar Ferrari-jas eindelijk omgeruild voor een meer degelijk, vrouwelijkere winterjas. Tot groot genoegen van ons allemaal:
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Na de PC Hoofdstraat was het trammen naar Amsterdam Sloten. Geweldig om te horen dat je zusje in de stress schiet als de tram er met mij en de vooral, dure strippenkaart vandoor gaat.
Bij aankomst in Mercure moesten we ons snel omkleden om onze magen te vullen moet voedsel, zodat de drank in de HMH niet zo zwaar zou vallen. (Dat taxichauffeur verhaal laat ik achterwegen, anders word ik boos)

Mamma was zo sneaky en regelde zichzelf in de HMH een plaatsje aan het dranghek. Lisette zocht een plaatsje op de tribune. Erwin, Cloot en Lonne stonden ergens in de midden.En ikke....Free Image Hosting at www.ImageShack.us(met dank aan Cor Daane voor de foto)
Ik heb de hele avond wat rondgezworven. Zeker nadat ik op mijn filmcamera werd getikt en een filmverbod kreeg. Moest ik op een andere manier creatief worden. Want ik wil(de) Joute, Jelle en zieke Carolien toch een beetje laten meegenieten van ons fantastische weekend. Dus klom ik boven op de tribune, nam ik een shot van de beneden tribune en stond ik filmend midden in de zaal. Wat vooral op het laatste heel mooi was, toen de glitters door de zaal schitterde.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Naast mam was Angie gaan staan. Alleen door haar commentaar lag ik al in een deuk. Angie was niet zo gecharmeerd van de klompendansmeisjes. "dat ze zich zo verlagen en dan dat haar" was o.a haar commentaar. Klinkt misschien nu niet zo grappig, maar ik heb in een deuk gelegen.
Na al een heel aantal bessen genuttigd te hebben, begonnen we aan het After-gedeelte. Samen met Monique, André en Irene hebben we gefeest tot in de late "HMH"uurtjes. O ja onze americaanse vriend Peter J. was ook weer in voor een feestje. Tegen half 1 werden we alweer de Postbanklounge uit gejaagd.
Lag Lisette zo lekker te 'loungen".
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
En toen kwam het: het kaartje kregen we niet terug. Nadat ik de schneuzel die mij dit beloofde flink de waarheid had verteld, pakte Lisette het kereltje nog eens flink in zijn kraag. Ondertussen gooide ik mijn charmes in de strijd bij iemand van de HMH zelf en weigerde ik naar buiten te gaan. En jawel nadat ik als allerlaatste RH fan het pand had verlaten... kwam die lieve man mij achterna rennen met een kaartje. Lucky me.
Toen ik 10 m verder liep spotte ik Jack P in het café naast de HMH. Onder invloed van heel wat besjes, ben ik wel zo dat ik mijn medemensen op de hoogte breng en ik dit NIET ACHTERAF meld. Voor ik het wist, werd ik naar binnen getrokken en stond ik in discussie met een jongen uit Mechelen en een meisje uit Kerkrade.(lang verhaal waar het over ging)Ook hier duurde het niet lang of we werden het café uitgeveegd. (tot in de "late uurtjes" duren die feestjes bij de HMH)
Gelukkig had ik niet TE veel besjes in het lijf en was ik niet kus-gevaarlijk. Tot grote opluchting van sommige.
Moe maar voldaan werden we bij het hotel afgezet en viel ik in een korte slaap.
Zondagochtend wederom een geweldig ontbijtje. Nadat we hadden uitgecheckt even kort geëvalueerd. Mamma en Lonne vertrokken richting Limland. Erwin, Cloot, Lisette en ik naar Volendam.
In een cafeetje aan de haven hebben we zitten bijkomen. Toen het begon te sneeuwen, hebben we gauw een foto met Ootje gemaakt, paling en makreel gekocht en zijn over Amsterdam terug gereden naar huis.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Voor een nog langer verslag van het weekend, klik hier naar de site van Clootje.
Voor nog meer foto's klik hier naar het fotoalbum.

Waarschuwing vooraf: de foto's van de afterparty kunnen als zeer shockend ervaren worden. Hoe later de avond, hoe meer drank, hoe shockerender. (sorry!(maar ik ben zo eerlijk om ook mijn lelijke foto's te plaatsen)
En de foto's van het podium zijn zoals altijd zeer waardeloos.(O O had ik maar een valentijn, hahahaha)

Excusé moi als er typfoutjes in staan; ik moet nog steeds een beetje uit de roes komen.

33 Comments:

Blogger Just Me & Myself said...

Over die foto's is Clootje not amused.... Haha!!!

Wel een heel leuk verhaaltje trouwens!! Wat een topweekend hè??

14 februari, 2006 00:23  
Anonymous Anoniem said...

Hey Esther ,
Was echt een topweekend en een topkater zondagmorgen hahaha oooh die fotooo's das erg , denk dat ik maar weer aan de medicijnen gaat hahahaha ik helemaal onder de (bessen)vlekken , ik zie er behoorlijk ranzig uit hahaha , maar goed het mag de pret niet drukken , we kijken er met een goed gevoel op terug en tja z'on weekend heeft een mens welleens nodig , toch?
Groetjes , Monique en Andre natuurlijk.

14 februari, 2006 00:27  
Anonymous Anoniem said...

Ach Monique we hebben het toch superrrr gezellig gehad, ontzettend gelachen.... en daar gaat het toch om. Beetje FUN in ons 'zware' leven hihihihi

En die bessen smaakte heerlijk en wat heerlijk is, daar mag je van genieten.... hahahaha

Als ik terug denk lig ik weer in een deuk.

14 februari, 2006 00:36  
Blogger Just Me & Myself said...

Ik wil die video helemaal niet zien denk ik... hahahahahaha!!!

14 februari, 2006 01:41  
Anonymous Anoniem said...

hahahah echt lachen die fotos ,waar we allemaal zo fris en fruitig op staan!

14 februari, 2006 02:36  
Anonymous Anoniem said...

Ja Esther je hebt gelijk, dan maar flink zat en ranzig, maar heeeel veeel lol in ons zware leventje hahahah, nou ja zwaar soms wel soms niet, we hebben veel gelachen en lol gehad en dat is belangrijk , wanneer is er weer zo weekend, barst inmiddels weer van de energie hahaha.

14 februari, 2006 03:48  
Blogger Just Me & Myself said...

Dit lijkt opeens wel een chatbox hahaha!! Geweldig was het inderdaad en ik vind dat we dit heel snel over moeten doen...

Maar ja de zomer duurt nog lang hè?

14 februari, 2006 04:09  
Anonymous Anoniem said...

Ideeen zat voor een feestje toch??
Hoeven we niet mee te wachten hahahaha anders ga jij toch verloven ofzo hihi hebben wij weer wat te vieren.
Groetjes , Monique

14 februari, 2006 04:43  
Anonymous Anoniem said...

Of laat je effe zwanger maken....
Babyshowers doen het ook altijd heel goed.

14 februari, 2006 05:08  
Blogger Just Me & Myself said...

Nou ja.... Jullie weten toch wel dat ik pas 23(!!!!!) ben??

14 februari, 2006 05:17  
Anonymous Anoniem said...

haha ach je hoeft niet te trouwen hahahaha nee hoor een feestje komt wel goed enne zwanger maken tja is ook weer zowat hahaha

14 februari, 2006 05:32  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb de oplossing. En een leuke: Samenwonen dan?? Housewarming-party??

14 februari, 2006 06:12  
Anonymous Anoniem said...

De volledige fotoreportage ga op de laatste foto staan en click op index, nu volgen de zeer foute maar oh zo leuke foto's van de afterparty.
Groetjes Lonne

14 februari, 2006 06:32  
Anonymous Anoniem said...

Hallo Es en Cloot en Erwin,

Ik wilde jullie nog ff zeggen dat ik enorm genoten heb van het weekend. RH was top!! en Jullie waren een super gezelschap. Erwin bedankt dat je lief mee bent gaan shoppen. je bent een voorbeeld voor vele mannen...

Vlek lonne

14 februari, 2006 06:33  
Anonymous Anoniem said...

housewarming party is het beste idee van al deze opties ,denk ik zo hahaha ,maar ja nog geen huis he? dus we moeten nog maar even een andere reden verzinnen voor een feestje!
Misschien iemand twaalf en half jaar getrouwd dit jaar?

14 februari, 2006 06:36  
Anonymous Anoniem said...

Erwin: 10 en een half! telt dat ook??
Monique en Andre komen een keertje voor naar aken te gaan. als ze dan Peetje ook meenemen. Vraag ik Carina en Arthur ook en gaan we met z'n allen naar Sausalitho's.


Lonne: volgende keer blijf ik de foto's maken. As usual.

Ik vind het trouwens zeer knap dat Erwin een weekend met 5 gekke limburgse vrouwen heeft overleefd LIED

14 februari, 2006 07:46  
Anonymous Anoniem said...

Peetje nemen we ook mee , die vervoeren we met een stoel op het dak ( net als dat tv programma) fles Martini erbij.
Je kan beter een chatbox op site maken , is wel lachen.
Groet , Monique

14 februari, 2006 10:18  
Blogger Just Me & Myself said...

Erwin is een held hahaha!! En met die enge foto's tja het is niet anders hè Lonne??

Kan een leuk feestje worden als jullie met zijn allen naar Limboland komen!!! Verheug me er nu al op...

Had dat van die chatbox ook al bedacht Monique!! Mijn collega's liggen de hele dag in een deuk!!

14 februari, 2006 10:22  
Anonymous Anoniem said...

ooh was je op je werk hahaha bij ons kan je helaas niet meer internetten , shit misschien maar goed ook
gr, monique

14 februari, 2006 11:58  
Blogger Just Me & Myself said...

Slow chat loopt niet echt vandaag, beetje jammer...

15 februari, 2006 07:29  
Anonymous Anoniem said...

Nou dames (en Erwin),

Jullie mochten dan misschien gedronken heb, maar ik niet!!!!!!! En ik zie er niet uit!!!!! Wat doen die vlekken op mijn gezicht? En ik kijk chagrijnig en met mijn linkeroog in mijn rechterbroekzak. Tjongejonge...hoe moet dat eruit zien als "het" wél gedronken heeft?!

Esther en Clootje, ik heb jullie gemist op de afterparty. Althans, party. Wat een takke-herrie, zakmarzegguh. We zijn volgens mij toch nog tot 1 uur gebleven, maar met moeite.

En Clootje...leuke jas.

Groetjes Astrid

15 februari, 2006 12:45  
Blogger Just Me & Myself said...

Hé Astrid,

Onze Duitste buren zeggen altijd: "mann kann es auch übertreiben..."!! Dus overdrijven is ook een kunst hahahhaa!!

Mijn jas is leuk idd, maar ik was nou eenmaal verliefd op mijn Ferrari-jasje die ik nu nooit meer aan mag doen... snik snik!! Maar ja hoeveel druk kan een mens aan hè?? LIED!!

Tot snel??

Groetjes Claudia

16 februari, 2006 01:17  
Anonymous Anoniem said...

heee Astrid,
Wees blij: jij staat maar 1 x op de foto. Wij een stuk op wat keren... hahahaha

16 februari, 2006 02:56  
Anonymous Anoniem said...

Als dat jullie manier van troosten is....onze Engelse buren zeggen dan: "you suck" :o)

En Clootje, tot snel? Ik hoop het. Laat me ff weten wanneer jullie weer gaan, dan kijk ik of ik ook aan kaartjes kan komen (en of ik kan natuurlijk). Mail me op astridbaggermans@xs4all.nl

16 februari, 2006 11:06  
Blogger Just Me & Myself said...

Je bent ook meer dan welkom Astrid om eens een keertje met ons naar Sausalitos in Aken te gaan hoor? Want Rowwen Heze duurt nu even... baal baal....

16 februari, 2006 12:00  
Anonymous Anoniem said...

Dat klinkt verleidelijk....en ziet er ook verleidelijk uit, te zien aan de foto's. Eerst carnaval vieren en dan rijd ik - als ik heeeel veeeel tijd heb - naar het zonnige Zuiden. Das wel gezellie. Trouwens, wat lul ik nou (als ik heeel veeel tijd heb): die Erwin van jou die rijdt er nog veel langer op dan ik. Ik ga graag een keer op de uitnodiging in!!!!

17 februari, 2006 08:55  
Blogger Just Me & Myself said...

Hé Astrid, dat bedoel ik nou, gewoon komen als je zin hebt dan maken we er een leuke avond van!! Het eten en de cocktails zijn goddelijk...

Daarom komt Erwin ook zo graag deze kant op... hahhahaha!!

Enne, van uitstel komt afstel dus?? Gaan we snel regelen!!

17 februari, 2006 13:05  
Blogger Just Me & Myself said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

17 februari, 2006 13:05  
Anonymous Anoniem said...

Enne wanneer mag ik nu eens een keertje komen? Ik word nooit uitgenodigd door jullie.. snik snik snik...

20 februari, 2006 00:07  
Anonymous Anoniem said...

Die jij neemt toch niet aan. Jij bent al zo vaak gevraagd...

20 februari, 2006 05:33  
Anonymous Anoniem said...

door wie, door wie?

20 februari, 2006 10:42  
Anonymous Anoniem said...

O.a. door mij.

21 februari, 2006 05:31  
Blogger Just Me & Myself said...

En door mij... Maar ja, als je telkens "Nee!" te horen krijgt geven wij het natuurlijk vanzelf op... Dus, uhm eigen schuld??

22 februari, 2006 01:26  

Een reactie posten

<< Home

Free Image Hosting at www.ImageShack.us