woensdag, september 07, 2011

Een jaar later

7 september 2010 blogde ik over het einde van onze relatie.

Het staat zo makkelijk geschreven in de horoscoop. Voor mij was het de moeilijkste keuze die ik ooit heb moeten maken. Een keuze die mijn leven behoorlijk zal veranderen.

Niet meer samen maar ieder voor zich en toch nog even in 1 huis. Onze keuzes; onze beslissingen samen voor ons kind.

Laat de buitenwereld maar hun mening hebben.

Ik weet dat we het zullen redden. Hij op zijn manier en ik op de mijne.

Inmiddels zijn we een jaar verder. We leven nog steeds in één huis.
En ja … dat gaat goed. Vele mensen snappen het niet, roddels gaan over en weer.
En sommigen vinden het noodzakelijk om kwaad over mij/ons te spreken. En andere denken te kunnen vertellen en zich ermee te bemoeien wat wijs is voor ons te doen.


Soms ben ik er gevoelig voor maar steeds meer scherm ik me ervoor af.
We doen het toch op ONZE manier.
Onze relatie/leefwijze was al anders dan andere dus waarom zou onze scheiding standaard moeten zijn???

Belangrijkste is dat ons kind zich er goed bij voelt en wij ook. We maken geen ruzie en leven met en zonder elkaar.
Voor mij voelt dat goed.
En nee… Er zijn geen andere in het spel. Dat maakt de situatie inderdaad een stuk gemakkelijker.
En Ja … Natuurlijk kan één van ons verliefd worden.
(Al zit ik daar zelf totaal niet op te wachten.)

Ik vind het wel goed zo. Geen vent die me kan kwetsen als ik alleen blijf.
En verder… We zien wel wat de toekomst ons gaat brengen. 2012 staat voor de deur en gaat zeer zeker nieuwe dingen brengen.

Ondertussen ga ik verder met mijn levenslessen.
Heb ik fijne en lieve mensen om mij heen en vier mijn eigen feestjes. Voel me opgelucht en meestal ook blij.

In liefde en licht,

1 Comments:

Anonymous erwin brouwers said...

hoi Esje

wat een mooi stukje heb je geschreven ,heel herkenbaar ,maar jullie moeten gewoon jullie gevoel volgen en de tijd nemen om de juiste beslissing te nemen .

dan komt uiteindelijk alles vast wel goed ,en het kletsen en roddelen ik weet van een paar jaar geleden hoeveel pijn het kan doen maar probeer er boven te staan .

ik wens je heel veel succes !

liefs Erwin xx

14 september, 2011 12:25  

Een reactie posten

<< Home

Free Image Hosting at www.ImageShack.us