zaterdag, mei 28, 2011

Jaargang 19

Laten we eens gek doen.
Na een heftig weekje en een CRAZYdonderdag had ik niet gedacht dat ik het zou gaan halen om op vrijdagavond ergens in den lande "efffe" naar een concertje te gaan.
Natuurlijk kon ik mijn lieve buurmeisje niet weer teleurstellen.
En eigenlijk had ik gewoon zin. Zin om weer eens te gaan. Even lekker gek doen. Dusssss....
Naar de tent in de wei.
 "Ik ben er aan toe Es!" liet Peetje via Facebook weten. Ook zij besloot ad hoc om naar Riethoven te komen.

En zo kwam het dat we rond 22 uur over de houte vloer de feesttent in wandelden. Alleen dat al geeft zo'n speciaal gevoel. Terug op een wiebelvloer in zo'n feesttent. Jannes staat op het podium en met z'n 3-en lopen we in een polonaise naar voren.
Het duurt niet lang of er hangt een hele sliert achter ons aan. Naomi haakt af. Peet en ik lopen nog even door: Peet voorop. Wat een binnenkomer.
Het valt op dat er leuke vriendelijke mensen zijn. (en mijn oud-knuffelvriendje is niet eens aanwezig :-(
Lachend volk daar in Riethoven. Het is niet mega druk, maar het feest is er en de mensen zijn helemaal in de stemming, dus wij ook.

Enfin... Dit was het eerste concert in mijn19e jaargang. Het was genieten! We vielen van het ene geluksmoment in het andere.
Mijn dag kon helemaal niet meer stuk na het krijgen van een mooi compliment:
Staat er een vrouw (type secretaresse) naast me en roept in mijn oor: "Wat zou ik graag willen dat ik nog zo jong was als jou!"
Lachend zeg ik terug dat het bij Rowwen Heze niet uitmaakt hoe oud je bent. Het is een feestje voor jong en oud. (Geldt ook voor andere feestjes hoor) en daarbij: Zo jong ben ik ook niet meer hoor! Ze vertelt me dat ze Rowwen Heze in het theater heeft gezien en nog nooit in de feesttent is geweest.
Even later vraagt ze naar mijn leeftijd en ze schrikt als ze hoort dat ik al 37 ben!
"Ik dacht dat je een jaar of 25 was".
Jullie snappen al: mijn avond kon niet meer stuk. Zeker met de humor die ik er met Peet om heb.
Samen met mijn nieuwe vriendin, Rowwen Heze-zusje en lieve buurmeisje heb ik genoten en gelachen. Wat een top avond!
Wat bijzonder was: bij Jannes stond de jeugd voor het podium en bij het optreden van Rowwen Hèze veel 50igers. Midden in de "moshpit".
Ik kan nu wel een heleboel details gaan typen... die zal ik jullie besparen!
Ik zwijmel nog even verder!

De paar foto's die ik gemaakt heb, houden jullie tegoed: puppie heeft het kabeltje aangevreten!!! Geen geluksmoment!!!! gggggrrrrr

Free Image Hosting at www.ImageShack.us